Baneasa Giurgiu ramane printre punctele cele mai aglomerate din punct de vedere al activitatii pe linia 102, descarcarea facila a traverselor noi ofera un avantaj mare Pentru PORR Construct. De aici traversele ajung aproape oriunde pe relatia Daia-Mihai Bravu, portiune de linie unde s-a lucrat intens pentru schimbarea traverselor fisurate si...
INFRASTRUCTURĂ
La nici 2 săptămâni de la începerea demolării anexelor și a gării Comana, nu a mai rămas nimic în zonă. Au fost atunci foarte multe voci care au spus că acolo s-a demolat patrimoniul istoric, nu putem să spunem cu certitudine nici da și nici nu. Clădirile respective: gara, turnul de apă și magazia de cărbuni sau remiza de locomotive...
Construită acum 153 de ani în cel mai pur stil englezesc, gara centrală înconjurată de 2 linii de cale ferată, gara Comana și-a găsit obștescul sfârșit sub ciocanul de abataj al excavatorului în data de 23 ianuarie 2022. Adevărul e că nici mult nu mai avea și probabil se prăbușea singură sub propria greutate a trecerii timpului... Este o...
Chiar dacă pe sectorul Vidra - Comana sunt cele mai de anvergură lucrări, pe cei 20 km dintre Frătești și Mihai Bravu se văd cele mai vizibile progrese. Traversele fisurate au fost schimbate de la Frătești la Daia și probabil se pregătește o încărcare cu piatră spartă și reprofilare a prismei de balast. Poate gândim prea departe sau poate nu,...
Dacă data trecută am încercat să aducem foarte multă informație despre lucrările de pe linia 902, în încercarea de a oferi cât mai multă informație în câteva idei clare însoțite de fotografiile aferente, am omis un raport mai detaliat pe care încercăm să îl prezentăm acum. Dacă de la Gara Giurgiu oraș până la Daia Hm. cei 11km...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi încercăm să parcurgem împreună o mare parte din linia 902 București Progresul - Giurgiu, sau mai bine spus Giurgiu - Frătești - Băneasa Giurgiu - Comana - Grădiștea - Vidra. Cel mai probabil așa vom opera în lunile care urmează pe linia 902, un singur update pe lună până revenim la ora...
Când linia de cale ferată București Filaret - Progresul - Giurgiu a fost deschisă circulației în toamna anului 1869, Gara Comana era perla coroanei, construită în cel mai pur stil englezesc, gara centrală înconjurată de cele 2 linii de cale ferată, era singurul loc unde locomotivele din "Clasa Călugăreni" puteau alimenta cu apă după care porneau...
Când începi să te lovești de traficul din capitală, realizezi cât de importante sunt trenurile metropolitane pe care NU le avem. Nu odată am reușit performanța să parcurgem cei 30-35km dintre serviciu/casă și Grădiștea chiar și în 1h 30min pentru a încerca să vă ținem la curent cu noutățile. Realitatea e că degeaba autoritățile au împânzit drumul...
Update 12 Grădiștea: S-a încheiat era nepuțintei, începe era normalității secolului în care trăim
CLICK PE IMAGINE PENTRU A MĂRI
Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am mers încă, dar...