Construcția primei linii București - Giurgiu a fost concesionată societății britanice Barkley - Stabiforth la data de 13 septembrie 1865, inaugurarea oficială a avut loc la 31 octombrie 1869. Regele Carol I a ajuns prima oară cu trenul la Giurgiu pe 7 septembrie 1869, inaugurând astfel primul tren care a circulat pe linia de 67 km București...
INFRASTRUCTURĂ
Chiar dacă momentan ne aflăm în faza de demolări, degajare și organizare de șantier, nu mai e mult până va începe și faza efectivă a construcției noi la Grădiștea pe linia 902 București Progresul - Giurgiu. Ultima pilă rămasă în picioare pe malul drept al râului Argeș, nu mai are mult și va dispărea complet și el sub acțiunea...
Acum 2 luni de zile credeam că o prezentare la 2-3 săptămâni pe șantierul podului peste râul Argeș din localitatea Grădiștea sunt suficiente pentru a relata evoluția lucrărilor, acum am ajuns la concluzia că o vizită pe săptămână abia acoperă avansul lucrărilor și schimbările ireversibile ale peisajului în zonă, în sensul bun mult așteptat de 16...
De asemenea, liniile de cale ferată de pe traseul inițial au dispărut in intervalul de 2 săptămâni, ritmul de lucru fiind mai mult decât mulțumitor. Pentru a vă face o idee despre cum avansează șantierul, fotografia de mai jos a fost făcută cu 10 zile înaintea celei pulbicate sus.
Update 07 Grădiștea: PORR Construct începe să demoleze podul construit la sfârșitul anilor 80'
Prima "victimă" și probabil cea mai celebră, simbolul nefericit care ne-a "făcut cu nervii" atâția ani și devenise la un moment dat simbolul internațional (pentru că am publicat situația încă din 2014 pe plan extern) al neputinței pentru că nu vrem să folosim cuvinte gen incompetența, a început să fie pus la pământ bucată cu bucată de cele 2...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, în sfârșit avem undă verde pentru începerea lucrărilor de modernizare de pe linia 902 București Progresu - Giurgiu!
Update 05 Grădiștea: Comandamentul este finalizat și încep să vină utilajele grele de mare putere
Lucrările continuă pentru refacerea celui mai dificil sector de pe linia 902, sectorul Vidra - Comana.
Chiar dacă în ultimele 2 săptămâni am avut parte de temperaturi în jurul valorilor de 40*C, la Grădiștea nu se stă.
Pregatirea șantierului de la Grădiștea avansează; primăria Comana ar trebui să speculeze momentul
După aproape o lună de zile, PORR Construct a reușit să degajeze șantierul de gunoaie și vegetație pe o distanță de 25 m de la axul căii ferate iar fundațiile clădirilor șantierului sunt turnate.
Când mai erau 6 săptămâni și se împlineau 16 ani de când nu a mai trecut nici un tren pe linia 902 București Progresul - Giurgiu, PORR Construct a demarat amenajarea șantierului pentru cea mai grea lucrare de pe linia 902, lotul dintre Vidra și Comana.