Pentru că avem ocazia unică să vedem împreună ce înseamnă evoluția unui șantier finanțat din fonduri europene în secolul XXI și profesionalismul PORR Construct cu care nu ne vom mai întâlni în zona noastră de activitate, menținem ritmul de o vizită la 3 saptamanai pe șantierul liniei 102 pe sectorul Comana-Grădiștea.
INFRASTRUCTURĂ
Așa cum șade bine România Feroviară, profitând de zilele libere de la serviciu, am luat lanseta de răpitor sperând să profit de răcoare(erau 14*C) prin balastierele din zona Grădiștea, știți voi, câteva ore de antrenament la spinning fara capturi notabile.
Dacă în Grădiștea peisajul arhitectural rămâne cam la fel, trecerea peste răul Argeș rezlizandu-se printr-un pod de cale ferată și un viaduct + rambleu, în Comana complexitatea și anvergura lucrărilor schimbă radical zona față de cum era înainte.
Dragi prieteni feroviari și nu numai se pare că trebuie să mărim din nou ritmul vizitelor pe linia 102, mai ales pe sectorul de linie Vidra - Comana, acolo unde datorită PORR Construct care numai cum știu ei au mai găsit încă o treaptă superioară în "cutia de viteze" a organizării de șantier pentru punctului de lucru din Grădiștea, astăzi...
Oricât de mult ne chinuim să readucem în memoria vizuală vechea clădire a gării din Comana și turnul de apă construit acum mai bine de un secol și jumătate de Eastwood Swinglen Victoria Ironworks Co, parcă prindem drag din ce în ce mai mult față de ce se întâmplă acum pe linia 102 decât ce era pe vremea regelui Carol I....
Dragi prieteni feroviari și nu numai, la cererea abonaților și urmaritorilor prezentăm astăzi un raport detaliat realizat pe linia 102 București Progresul - Giurgiu. Începem cum v-am obișnuit de la Giurgiu spre Vidra unde în Băneasa Giurgiu la KM 47.1 linia directă a fost reparată iar linia abătută a intrat în lucru, după reperatiile liniei abătute...
Săptămâna trecută am prins momentul în care se turna beton la a 2-a fundație de pilă la Comana, PORR Construct au betonat radierul, fundație alcătuită dintr-un planșeu de beton armat care se întinde de obicei sub întreaga construcție pe care o susține. Căptușeala de beton executată pe fundul albiei unei ape, între picioarele unui pod, pentru a...
Dragi prieteni feroviari și nu numai putem spune că a sosit momentul pe linia 102 sectorul Grădiștea - Comana în care PORR Construct se axează doar pe construit. S-a terminat etapa în care au avut de defrișat zona, eliberat terenul de ce a rămas după demolarea pilonilor podului neterminat în 89 și pregătirea șantierului pentru realizarea noilor...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis în iarnă cu prima ocazie ivită vom acționa și în zona Daia Hm, drumul de acces nu prea există și am cam chinuit omul și mașina să ajungem unde trebuie. Începem analiza împreună în Daia Hm cap X, unde PORR Construct tot strânge de ceva timp materiale pentru rezolvarea situației...
Supărarea demolării gării din Comana a trecut acum cateva zile când o vizită banală pe linia 102 a scos la iveală progresul șantierului feroviar gestionat de PORR Construct în Comana. Se pare că activitatea a fost destul de intensă și pe malurile râului Neajlov, acolo unde nu a mai rămas nimic din infrastructura veche și deja prima fundație...