INFRASTRUCTURĂ

 

Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m...

Dragi prieteni feroviari și nu numai, vă vine să credeți sau nu trecerea râului Argeș în localitatea Grădiștea se va face cu un viaduct de 1500m lungime legat de un pod feroviar tip grindă cu zăbrele cu calea jos și cuvă de balast pentru cale ferată simplă. Să sperăm că se va lua în calcul și gabaritul pentru electrificarea liniei...

Dragi prieteni feroviari și nu numai chiar dacă organizarea saniterului pe linia 102 la Grădiștea a început în luna iulie a anului trecut, PORR Construct în august a început activitatea propriu-zisă pe șantier. Astăzi mergem cu trenul virtual de la București Progresul la Giurgiu și vedem ce s-a realizat până acum.

Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi va prezentăm imagini în premieră cu linia 102 și primul sector reabilitat Frățești-Daia. Cea mai veche linie de cale ferată din Principatele Române este adusă treptat la parametrii constructivi conform proiect actualizat 2022. Sunt imaginile pe care noi le așteptăm încă din 2013 și nu arată rău deloc.