Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi venim cu o actualizare detaliată și de distanță a liniei 102, am plecat dis de dimineață din Daia și am mers până la Vidra, chiar dacă afară erau -8*C și din cauza vântului, temperatura resimțită ajungea chiar și la -12*C, ne-am făcut planul și vă prezentăm mai jos imaginea de ansamblu precum și...
INFRASTRUCTURĂ
Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!
Update 38 linia 102: Evoluție spectaculoasă pentru PORR Construct pe sectorul Comana - Grădiștea
De regulă majoritatea șantierelor intră în "stand-by" în perioada 20 decembrie - 20 ianuarie pentru pauza cauzată de sărbătorile de iarnă, de data asta nu s-a întâmplat așa, se lucrează în continuare pe linia 102 în ritm susținut iar evoluțiile față de acum 2 săptămâni sunt spectaculoase.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis odată cu apropierea iernii și dispariția vegetației, am revenit pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș. Aici este sectorul de linie unde PORR Construct și asociații au avansat cel mai mult cu lucrările de la ultima noastră trecere prin zonă!
Intenționat nu am mai trecut pe linia 102 timp de o lună de zile pentru a putea observa avansul șantierului din zona Vidra-Grădiștea-Comana, singura porțiune de linie reabilitată integral. Asta a fost o varianta mai elegantă de a spune că nu am mai avut liber de la serviciu în cursul săptămânii. :)
Actualizarea 33 linia 102: PORR Construct lucrează la capacitate maximă pe sectorul Comana - Vidra
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim spre capitală pe sectorul Comana-Grădiștea-Vidra, singura porțiune de linie care va fi construcție nouă pe linia 102. Începem călătoria din Comana cap X acolo unde podețul vechi pe sub care trece pârâul Gurbanului, a fost înlocuit cu unul din modelele prefabricate noi și malurile pârâului sunt...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, vă vine să credeți sau nu trecerea râului Argeș în localitatea Grădiștea se va face cu un viaduct de 1500m lungime legat de un pod feroviar tip grindă cu zăbrele cu calea jos și cuvă de balast pentru cale ferată simplă. Să sperăm că se va lua în calcul și gabaritul pentru electrificarea liniei...
Dragi prieteni feroviari și nu numai chiar dacă organizarea saniterului pe linia 102 la Grădiștea a început în luna iulie a anului trecut, PORR Construct în august a început activitatea propriu-zisă pe șantier. Astăzi mergem cu trenul virtual de la București Progresul la Giurgiu și vedem ce s-a realizat până acum.
Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi va prezentăm imagini în premieră cu linia 102 și primul sector reabilitat Frățești-Daia. Cea mai veche linie de cale ferată din Principatele Române este adusă treptat la parametrii constructivi conform proiect actualizat 2022. Sunt imaginile pe care noi le așteptăm încă din 2013 și nu arată rău deloc.