Update Mobilitate Urbană: B-dul Doina Cornea (ex V. Milea), linia 117 de autobuze și aproape defuncta linie 8 de tramvaie
Ne pricepem de minune să redemunim străzi și bulevarde dar nu știm dacă ironia sorții a intervenit în cazul de față. Situația de pe B-dul Doina Cornea, fosta activistă pentru drepturile omului, drepturi pe care bucureștenii nu prea le-au mai avut, fiind blocați în trafic mai bine de un an de zile în linia de autobuze 610 din cauza lucrărilor executate de către asocierea Urban Profile Grele - Swietelsky - TIAB pentru modernizarea celor 1.100m de cale dublă de linie de tramvai, e pe cale de a lua sfârșit.
Joi 30 iunie are loc recepția lucrării de pe B-dul Doina Cornea, o lucrare care într-o țară civilizată nu dura mai mult de 4 luni de zile, în capitala României au durat puțin peste un an de zile.
Când vor intra tramvaiele 1, 10 și 11 în circulație, nu știm, important este că STB a început să repare tramvaiele Bucur LF din Depoul Dudești care stăteau cu defecte minore la boghiurile intermediare, ajungând la un moment dat să mai circule doar 5 tramvaie din flota de 16.
Începând din 17 iunie odată cu revenirea în circulație a liniei 5 de tramvaie, autobuzele Mercedes Citaro Hybrid care au circulat în linia 605 au fost transferate în linia 117, o mișcare surprinzătoare și foarte apreciată de călători.
Momentan autobuzele au domiciliu la depoul/autobaza Bujoreni dar după redeschiderea circulației pe B-dul Doina Cornea toate cele 17 autobuze vor fi transferate la autobaza Alexandria.
Una dintre cele mai importante linii de autobuze din capitală, linia 117 este într-o continuă dezvoltare, face legătura între cartierul Confort Urban și Piața Unirii iar în ultimii 5 ani a avut capătul de la Confort Urban mutat de 2 ori iar acum mai are puțin și ajunge la Șoseaua de Centură a capitalei.
Timp de aproape 2 săptămâni am urmarit si vom monitoriza în
continuare aspectul interior al autobuzelor, aproape zi de zi suntem în
traseu cu ochii pe hibride și încercăm să demontăm mitul și impresia anumitor persoane cum că linia 117 este o linie rău famată.
După cum vedeți în imagini autobuzele se păstrează imaculate pentru că, așa cum am mai spus, călătorii sunt încântați de schimbare, una din puținele decizii ale TPBI apreciată de comunitate.
Monitorizarea va continua și după ce vor fi transferate la autobaza Alexandria pentru că după cum vedeți, cei de la Bujoreni chiar isi fac treaba și salubrizeaza autobuzele la interior iar călătorii țin cont de asta.
Odată
cu repunerea în circulație a liniilor 1, 10 și 11, linia 8 se va anula,
linie care în ultimii 2 ani a fost ținută doar cu tramvaie Tatra, anii
de producție fiind 1973-1974 în care abia înghiesui 50 de călători, ținută
așa parcă intenționat de STB pentru a-i minimaliza importanța, curând
va fi
anulată. Pe Calea Ferentari vor rămâne liniile 11 și 23 iar pe Zetarilor va face legea
linia 19.
Tramvaiele V3A au ajuns o imagine din ce în ce mai rară în linia 8 dar weekendul trecut vagonul 091 s-a încadrat perfect în peisajul "green track" de pe Calea Ferentari, dacă prindeam și un Mercedes Hybrid lângă el era senzație cadrul.
Sursă foto & text: România Feroviară