Update luna Mai linia 102: PORR Construct lucrează pe 80% din distanță și a intrat cu defrișările pe Jilava - Vidra
Dragi prieteni feroviari și nu numai, la cererea abonaților și urmaritorilor prezentăm astăzi un raport detaliat realizat pe linia 102 București Progresul - Giurgiu. Începem cum v-am obișnuit de la Giurgiu spre Vidra unde în Băneasa Giurgiu la KM 47.1 linia directă a fost reparată iar linia abătută a intrat în lucru, după reperatiile liniei abătute se va intra la aparatele de cale, traversele speciale fiind deja pregătite. Este foarte important că se aduc în parametri constructivi măcar câte o linie abătută în fiecare stație pentru a facilita încrucișarea trenurilor de marfă și călători.
La Mihai Bravu linia directă a fost reparată și așteaptă ultimul transport de piatră spartă înainte de profilarea prismei de balast, o surpriză plăcută a fost apariția fundațiilor de semnal catarg posibil și bariere realizate de SC COMET SRL JIBOU. La Vlad Țepeș situația era conform plan, linia defrișată și eliberată de vegetație.
Gara Comana încet dar sigur devine al 2-lea pol că intensitate și complexitate al lucrărilor realizate pe linia 102 după Grădiștea, aici zidul de sprijin realizat din piloți are radireul betonat și se mai pregătește un rambleu betonat peste radier. Mergând ușor spre Neajlov am văzut 3 podețe gata finalizate, nu știm dacă este și al 4-lea podet pe malul stâng(nu am văzut clar), să fie câte 2 podețe pe fiecare mal. Podetele sunt construite din prefabricate la SOMACO GRUP PREFABRICATE în Buzău din beton clasa 35/45 conform proiect.
La Grădiștea toți piloții au fost montați, forezele au dispărut iar PORR Construct au început bănuim noi lucrările de consolidare și regularizare ale malurilor raulul Argeș. În imagine vedeți o scula multifuncțională JINTAI SG-35 care monta cofrajele pentru un viitor canal de scurgere pe malul stâng al răului Argeș.
Odată cu îmbunătățirea vremii reușim să intrăm și unde au fost podurile peste răul Sabar, aici e cea mai clară evoluție față de iarnă trecută și chiar de acum 2 luni de zile când podurile stăteau liniștite în lumina sparelui. Astaz nu a mai rămas nimic, tablierele podurilor au fost tăiate și transportate din locație, terenul fiind pregătit pentru ultima foreză rămasă în Comana pe linia 102. Armăturile din fier beton erau deja sosite în șantier săptămâna trecută.
Dacă până acum sectorul de linie Vidra - Jilava fusese ocolit de utilajele PORR Construct, ei bine, de vreo 2 săptămâni constructorul lucrează la defrișarea și eliberarea gabaritului liniei și aici. Să vedem ce se va alege de construcția mai mult sau mai puțin legală aflată la 2 metri de axul caii ferate care obturează vizibilitatea rutieră unde ar fi trebuit să fie barieră de la trecerea de nivel...
Sursă foto linia 102: România Feroviară