Update linia 102: Comana intră în faza de turnări betoane, spre Valea Gurbanului a început să se distingă...

14.04.2022

Săptămâna trecută am prins momentul în care se turna beton la a 2-a fundație de pilă la Comana, PORR Construct au betonat radierul, fundație alcătuită dintr-un planșeu de beton armat care se întinde de obicei sub întreaga construcție pe care o susține. Căptușeala de beton executată pe fundul albiei unei ape, între picioarele unui pod, pentru a împiedica eroziunea, spălarea pământului de către ape și adâncirea albiei. Se pare că pe malul drept al râului Neajlov vom avea 2 fundații tip radier care vor susține viitorul pod feroviar.

Pe fosta locație a gării din Comana nu a mai rămas nimic, acum se disting clar zidurile/pereții de sprijin montați la 20m adâncime din piloți, bănuim că se așteaptă turnarea radierului pentru a stabiliza și mai mult zona. Pentru că acolo avem un curs de apă(pârâu) care trece pe sub liniile de cale ferată spre cap X al gării, PORR Construct a executat 3 pereți de sprijin în vederea anulării eventualelor deplasări de teren din cauza substratului mlăștinos, sunt 2 pereți pe exterior și unul pe interiorul curbei.

După cap X al gării Comana spre Giurgiu, acolo unde Pădurea Comana și Valea Gurbanului schimbă plăcut peisajul, începe să se distingă clar terasamentul pentru un singur fir de circulație, s-au făcut puține modificări printre care și o ripare de 11-14 metri pentru a elimina fosta încrucișare și a definitiva mai bine linia directă fără trecere peste macazuri cum era inainte. Rămâne să vedem prin mai-iunie dacă am intuit corect la ce se lucrează acum acolo.

Sursă foto din Comana: România Feroviară