Update luna iunie Linia 102: Comana avansează iar PORR Construct înalță primele elevații din viaductul Grădiștea
Oricât de mult ne chinuim să readucem în memoria vizuală vechea clădire a gării din Comana și turnul de apă construit acum mai bine de un secol și jumătate de Eastwood Swinglen Victoria Ironworks Co, parcă prindem drag din ce în ce mai mult față de ce se întâmplă acum pe linia 102 decât ce era pe vremea regelui Carol I.
Radierul care consolidează zidul de sprijin îngropat cu rol de stabilizare al exteriorului curbei din gara Comana este finalizat în procent de 50%, evoluția fiind foarte vizibilă față de ce am văzut acum aproape o luna de zile. Au fost aduse și prefabricatele care vor înlocui vechiul podet prin care curge un pârâu pe sub liniile de cale ferată dinspre Valea Gurbanului.
Vis a vis de Mănăstirea Comana constructorul a demarat regularizarea și consolidarea malurilor răului Neajlov, se lucrează pe malul stâng partea exterioară predispusă eroziunii în caz de inundație sau debit crescut de apă.
Cea mai incredibilă transformare și evoluție a șantierului între Vidra și Comana este la Grădiștea, acolo unde PORR Construct a înălțat deja primele pile ale noului viaduct care va lega linia de cale ferată de noul pod peste răul Argeș, o imagine așteptată de mai bine de 15 ani de zile pe traseul celei mai vechi cai ferate de pe teritoriul Principatelor Române.
Clădirea gării din Grădiștea rămâne în picioare, va fi renovată și consolidată pentru că aici se vor află viitoarele echipamente pentru intervenții în caz de urgență pe sectorul Vidra - Comana, posibil și centrul de comandă al circulației, siguranța circulației și semnalizarea automata în linie curentă.
Operațiunea de consolidare a malului stâng al răului Argeș continuă cu montarea unul zid de sprijin din beton armat care ajunge la +25m adâncime, este un proces de durată care necesită atenție, finețe și precizie pentru că de rezultatul lucrării depinde mult timp de acum încolo întreagă stabilitate geologică din perimetrul podului.
Noul site www.romaniaferoviara.ro pornește cum nu se putea mai bine, continuăm încă 2 ani datorită tuturor celor care ne susțîn și urmăresc, mențin un standard civilizat de discuții pe grup și ne deteaseza in fruntea publicațiilor de nișă feroviară din țară, dacă vorbim de vizitatori unici și accesări pe subiect.
Mulțumim tuturor pentru susținere!