Update - Ianuarie Linia 102: PORR Construct a ajuns mai repede decât ne așteptam la Mihai Bravu cu reparațiile liniei

02.02.2022
La nici 2 săptămâni de la începerea demolării anexelor și a gării Comana, nu a mai rămas nimic în zonă. Au fost atunci foarte multe voci care au spus că acolo s-a demolat patrimoniul istoric, nu putem să spunem cu certitudine nici da și nici nu. Clădirile respective: gara, turnul de apă și magazia de cărbuni sau remiza de locomotive mai aveau puțin și cădeau singure iar autoritățile nu au luat nicio măsură în tot acest timp. Foreza prezentă la Comana și-a reluat activitarea și lucrează la foc continuu pentru montarea piloților de stabilizare ai terenului din exteriorul curbei și se pare că va lucra așa până în malul râului Neajlov, o distanță de aproximativ 300 m fiind asigurată astfel.

Dacă inițial estimasem jumătatea lunii februarie ca punct de reper în timp și spațiu cu începerea reparațiilor liniei în Mihai Bravu, se pare că ne-am înșelat în sensul bun, PORR Construct are momentan un avans de aproape 2 săptămâni față de previziunile noastre. Se lucrează bine între Băneasa Giurgiu și Mihai Bravu, traversele fisurate fiind înlocuite cu unele noi tip T22 cu prinderi elastice dedicate șinei tip 60, șină montată la RK-ul liniei în 1999-2000. Sosirea trenului de lucru pe sectorul Giurgiu - Mihai Bravu - Vlad Țepeș va fi un eveniment pe care sperăm să-l relatăm pas cu pas și cât mai în detaliu.

La Grădiștea forezele sapă de zori și se toarnă piloții viitoarelor pile ai viaducutului care va veni în prelungirea podului peste râul Argeș. Este un lucru bun că ritmul de lucru se mărește de la o zi la alta pentru că din toamnă, PORR Construct începe munca la autostrada Sibiu - Pitești sau al unui lot din autostradă, unde va fi nevoie de aceste echipamente. Cum sunt foarte organizați din punctul ăsta de vedere, nu își permit nici o secundă de întârziere pe nici un șantier din țară.

Sursa foto linia 102: România Feroviară