Actualizarea 36 linia 102: PORR Construct își concentrează toată activitatea în Comana și Grădiștea cu progrese vizibile în ambele locații
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m pentru realizarea ultimului zid de sprijin din beton special armat cu oțel beton.
Primele construcții noi finalizate în gara Comana sunt peroanele, finalizate fizic ele anticipează puțin configurația finală a zonei cu o linie directă și două linii abătute care fac din Comana unul din cele 5 puncte de pe linia 102 unde trenurile pot încrucișa pentru eficientizarea circulației feroviare.
Noua gară din Comana va avea în compunere o clădire de călători și o clădire pentru echipamente CED, 3 peroane noi în lungime de 250m din care 2 peroane cu lățime de 3m și unul principal cu lățime de 7m cu o copertină metalică pe distanța de 85m. Iluminatul se va realiza cu instalații tip LED cu puteri cuprinse între 70W și 100W. Informațiile sunt pur orientative și pot apărea modificări pe parcursul lucrărilor.
Grădiștea rămâne "epicentrul" dacă vorbim de anvergura și ritmul de execuție al lucrărilor, pilele noului viaduct de 1.5km sunt finalizate în procent de 90%, se lucrează intens la regularizarea malurilor cu săpături verticale la adâncimea de ~40m pentru ziduri de sprijin și foraje din piloți pentru stabilizarea terenului, grinzile de beton cu calea sus sunt urcate în procent de 50%.
Pe malul stâng al râului Argeș deja vedem primele grinzi de beton urcate și fixate în poziție, există posibilitatea să fie montată și aici o pilă metalică provizorie de lansare pentru montarea tablierului principal cu deschidere de peste 60m, asta înseamnă că după pauza cauzată de sărbătorile de iarnă putem vedea ceva activitate legată de montarea tablierului peste râul Argeș.
În zona trecerii de nivel cu DN5A, se lucrează continuu la montajul grinzilor și asta se vede chiar cu ochiul liber, în cele 3 săptămâni de la ultima vizită PORR Construct a urcat 24 de grinzi și dacă menține ritmul, în maxim 4 săptămâni cam le urcă pe toate, ritmul fiind dictat de cât de repede se poate lucra pe betonul special din care sunt realizate banchetele pentru cuzineți din capătul pilelor intermediare (scurte).
Surse foto & text: România Feroviară