Update martie linia 102: S-a turnat prima fundație de pilă la Comana (Neajlov), la Grădiștea forezele au...

15.03.2022

Supărarea demolării gării din Comana a trecut acum cateva zile când o vizită banală pe linia 102 a scos la iveală progresul șantierului feroviar gestionat de PORR Construct în Comana. Se pare că activitatea a fost destul de intensă și pe malurile râului Neajlov, acolo unde nu a mai rămas nimic din infrastructura veche și deja prima fundație de pilă a fost așezată și întâmplător am profitat de acalmie pentru a imortaliza câteva cadre care să vă prezinte imaginea generală din zonă.

Nu suntem specialiști în lucrări de infrastructură dar se pare că au betonat radierul, fundație alcătuită dintr-un planșeu de beton armat care se întinde de obicei sub întreaga construcție pe care o susține. Căptușeala de beton executată pe fundul albiei unei ape, între picioarele unui pod, pentru a împiedica eroziunea, spălarea pământului de către ape și adâncirea albiei. Se pare că pe malul drept al râului Neajlov vom avea 2 fundații tip radier care vor susține viitorul pod feroviar.

La Grădiștea forezele au trecut râul Argeș pe cale rutieră și acum lucrează aproape non-stop pentru montarea ultimilor piloți de fundare din beton armat care vor face parte din viaductul care va lega podul de cale ferată de ambele maluri ale râului Argeș. Dacă acum 2 săptămâni o foreză se chinuia să realizeze ultimele fundații de piloți pe partea cu comuna Grădiștea, printre rămășițele pilelor podului vechi (nou) realizat în 1988, astăzi PORR Construct a reușit să degajeze zona și la fel ca în Comana, nu se mai distinge nimic din infrastructura veche, poate doar podul improvizat de localnici realizat din cabluri de oțel și paleți din lemn...

Sursă foto din Comana/Grădiștea: România Feroviară