Update 08 Grădiștea: Au fost demolate culeea și pila de beton de pe malul drept al râului Argeș care făceau parte din podul construit de pe vremea regelui Carol I

07.09.2021
Chiar dacă reprezentanții PORR Construct ne-au spus săptămâna trecută că viteza actuală de lucru este nimic față de ce va urma, noi încercăm să facem un jurnal foto cât mai detaliat cu vizite pe șantier săptămânale și poate câteva surprize aeriene cât de curând. În mai puțin de 7 zile lucrătoare constructorul a reușit să elimine culeea și prima pilă de beton care făceau parte din podul vechi construit acum mai bine de 150 de ani.


De asemenea, liniile de cale ferată de pe traseul inițial au dispărut in intervalul de 2 săptămâni, ritmul de lucru fiind mai mult decât mulțumitor. Pentru a vă face o idee despre cum avansează șantierul, fotografia de mai jos a fost făcută cu 10 zile înaintea celei pulbicate sus.

Culeea este parte din infrastructură care se execută la capătul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructură acestuia și a susține calea de acces pe pod, masivul de zidărie care prin masă să reziste la împingerea unui arc, a unei bolți sau a unei arcade. Săptămâna viitoare vom diversifica prezentările și vom veni cu o relatare din traseu așa cum facem din 2013, profităm că încă ne putem deplasa pe linie fără a avea parte de evenimente neplăcute ce țin de siguranță circulației.

Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară