Update 07 Grădiștea: PORR Construct începe să demoleze podul construit la sfârșitul anilor 80'
Prima "victimă" și probabil cea mai celebră,
simbolul nefericit care ne-a "făcut cu nervii" atâția ani și devenise la
un moment dat simbolul internațional (pentru că am publicat situația
încă din 2014 pe plan extern) al neputinței pentru că nu vrem să folosim
cuvinte gen incompetența, a început să fie pus la pământ bucată cu
bucată de cele 2 excavatoare echipate cu 2 ciocane de abataj (pickhamere)
de toată frumusețea.
Nu suntem specialiști, dar putem estima că în cel mult 2 luni de zile nu mai rămâne nimic din "mândria lui Ceaușescu". Structurile vizate nu vor opune mare resistenta pentru că la finalul anilor 80' se construia mult și prost, penuria de materiale de construcții de calitate era prezentată ca eficiența economică în cele 2 ore de emisie zilnică a televiziunii de stat.
Dacă
începerea demolării pilelor podului vechi nu a fost ceva neașteptat,
surpriza a venit din partea gării Grădiștea unde toate liniile de cale
ferată au fost scoase! Rămâne să vedem dacă vor fi încadrate ca linie
SB (semi-bună) și utilizate pe alte sectoare de linie de către CFR
Infrastructură pentru că linia 902 a avut parte de RK în 1999-2000 iar
sinele pe linia directă sunt practic noi, trenurile circulând doar 5 ani
de zile după reparația capitală a liniei. Nu este o metodă tocmai
ortodoxă dar trebuie repuse în circulație abaterile și implicit sectorul
de linie dublă între Giurgiu și Comana pentru că în afară de trenurile
de călători, garantat traficul de marfă va fi
unul destul de activ la reluarea circulației.
Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară