Update 07 Grădiștea: PORR Construct începe să demoleze podul construit la sfârșitul anilor 80'

29.08.2021
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum era de așteptat și cum vorbisem cu cei responsabili de coordonarea proiectului, imediat ce au venit autorizațiile de demolare și constructie întregul șantier de la Grădiștea a prins viteză.


Prima "victimă" și probabil cea mai celebră, simbolul nefericit care ne-a "făcut cu nervii" atâția ani și devenise la un moment dat simbolul internațional (pentru că am publicat situația încă din 2014 pe plan extern) al neputinței pentru că nu vrem să folosim cuvinte gen incompetența, a început să fie pus la pământ bucată cu bucată de cele 2 excavatoare echipate cu 2 ciocane de abataj (pickhamere) de toată frumusețea.

Nu suntem specialiști, dar putem estima că în cel mult 2 luni de zile nu mai rămâne nimic din "mândria lui Ceaușescu". Structurile vizate nu vor opune mare resistenta pentru că la finalul anilor 80' se construia mult și prost, penuria de materiale de construcții de calitate era prezentată ca eficiența economică în cele 2 ore de emisie zilnică a televiziunii de stat.

Dacă începerea demolării pilelor podului vechi nu a fost ceva neașteptat, surpriza a venit din partea gării Grădiștea unde toate liniile de cale ferată au fost scoase! Rămâne să vedem dacă vor fi încadrate ca linie SB (semi-bună) și utilizate pe alte sectoare de linie de către CFR Infrastructură pentru că linia 902 a avut parte de RK în 1999-2000 iar sinele pe linia directă sunt practic noi, trenurile circulând doar 5 ani de zile după reparația capitală a liniei. Nu este o metodă tocmai ortodoxă dar trebuie repuse în circulație abaterile și implicit sectorul de linie dublă între Giurgiu și Comana pentru că în afară de trenurile de călători, garantat traficul de marfă va fi unul destul de activ la reluarea circulației.

Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară