Un an de activitate PORR Construct pe linia 102 București Progresul - Giurgiu
Dragi prieteni feroviari și nu numai chiar dacă organizarea saniterului pe linia 102 la Grădiștea a început în luna iulie a anului trecut, PORR Construct în august a început activitatea propriu-zisă pe șantier. Astăzi mergem cu trenul virtual de la București Progresul la Giurgiu și vedem ce s-a realizat până acum.
Chiar dacă circulația feroviară pe linia 102 este întreruptă din 13 august 2005, gările București Progresul și Jilava nu duc lipsa de activitate feroviară, aproape zilnic dacă nu săptămânal sunt tranzitate de trenuri de marfă. Momentan nu s-a intervenit la infrastructura celor 2 gări.
Pentru prima oară în ultimii 9 ani de când ne ocupăm de linia 102 fosta 902, vedem liniile din gara Vidra scoase la lumina din bălării, arbori și arbuști. S-au schimbat traversele cu probleme(fisurate), au adus piatră spartă, materiale de construcții, fundațiile pentru semnale și multe altele.
Podurile peste răul Sabar nu mai există de ceva timp, acum piloții de fundații au fost forati și cel mai probabil se lucrează la soluția tehnică pentru traversarea răului, probabil vom avea doar culee și tablier așa cum era și înainte, fără pile intermediare. Ce-i drept pe la Vidra nu am mai trecut din iunie dar vom reveni în toamnă.
Între
Vidra și Grădiștea cap Y sau malul stâng ar răului Argeș, PORR
Construct a construit un rambleu mai înalt și mai stabil decât cel vechi
pentru a evita prăbușirile de terasament care se manifestau în 2-3
locuri pe distanța de 7km. Sunt deja montate o culee și 9 pile, la a
10-a pilă care e dublă având fundația din 16 piloți la 30m(presupunem)
adâncime se lucrează acum la armătura fundației în care s-a băgat mai mult fier beton decât în toate pilele construite înainte de 89.
Pe o distanță de aproximativ 60m sau realizat săpături verticale la adâncimea de 30m unde acum avem ziduri de sprijin din beton armat că urmare a procestlui de regularizare al malurilor răului Argeș. Cifrele sunt aproximative pentru că nu putem decât să estimăm vizual distanțele.
Trecem podul feroviar virtual și ajungem pe malul drept al răului Argeș acolo unde toate pilele au fost realizate și unde am văzut cu ochii noștri că la orele 05:45 în luna iulie PORR Construct turna betoane. De aici până la trecerea de nivel cu DJ 5A avem deja montate 9 pile, a 10-a cea dublă, prima de pe malul drept e în curs de finalizare.
Am intrat în județul Giurgiu și continuăm pe lângă fosta gara Comana și
cele 24 de pile de la DJ 5A până la al 2-lea rambleu care se întinde pe o
distanță de 5km până la intrarea în Comana, bucurați-va de imagini, noi
la un moment dat nu le mai credeam posibil în viață asta.
În
total avem 2 culee și 44 pile(până acum) care vor alcătui un viaduct de
aproximativ 500m legat la un rambleu de 7km spre Vidra și alt rambleu de
5km spre Comana. Se pare că PORR Construct va apela și la niște soluții
tehnice noi mai ales pe partea de viaduct unde nu pe toate pilele avem
momentan banchete pentru cuzineți și elemente de dilatare.
În Comana cap Y se pare că vom avea primul pod nou montat peste răul Neajlov cât de curând, sau măcar tablierul pentru că în septembrie ambele culee vor fi gata și pilă de pe malul stâng, trecerea răului Neajlov fiind mai simplu de realizat și bănuim că aici vom avea primul tablier montat.
În Comana deja se văd noile peroane montate și amplasamentul noii gări și a clădirii de mentemanta a liniei care vor fi situate cu aproximativ 200m mai aproape de Valea Gurbanului decât fosta gara, aici totul va fi de construcție nouă și va arăta într-un mare fel mai ales noaptea, sistemele de iluminat cu LED se vor desfășura pe o distanță totală de 250m.
Trecem prin Parcul natural Comana, Vlad Țepeș și ajungem la Mihai Bravu
unde traversele fisurate s-au incocuit cu traverse noi tip 22 iar cei de
la ISAF au instalat deja cutiile de semnalizare și noile semnale de la
intrarea în Mihai Bravu cap X, se așteaptă completarea cu piatră spartă,
reprofilarea prismei de balast și burarea șinelor.
Aici e de
urmarit ce va realiza CFR Infrastructură după terminarea lucrărilor
pentru că tot auzim de la localnici că unitatea militară va fi
reactivată iar gara Mihai bravu deține cel mai mare număr de linii de pe
linia 102, sunt 2 abătute, o linie directă, 2 linii cu rampă de
descărcare și cel puțin o linie spre unitatea militară dacă nu două.
În Băneasa Giurgiu s-a reparat și repus în circulație linia abătută, traversele fisurate au fost schimbate și se așteaptă trenul de lucru pentru readucerea în parametrii proiectați ai liniei de cale ferată. Angajații ISAF lucrează acum la montarea cablurilor pentru instalația de semnalizare, siguranță și control a trenurilor tip BLA.
De la Daia cap X spre Frățești și mai departe s-a produs minunea, avem deja primii kilometri de cale ferată reabilitată de pe linia 102. Vorbim despre o reabilitare cu materiale existente și noi unde a fost cazul gen traverse fisurate, prinderi lipsa, trifoane și piulițe neconforme.
Cadrul realizat de pe podul rutier DN 5 spune totul, linie reabilitată conform proiect pentru trenuri cu V.max 120km/h, aici rămâne să vedem unde se va realiza PO'ul, ideal și util ar fi sub sau lângă pod unde deja există o clădire care pare că va fi folosită în scopul asta pentru că actuala oprire de la Daia nu ajută pe nimeni cu nimic.
Frățești este prima gara de pe linia 102 care are și abaterea reabilitată, aici au mai ajuns ocazional dar constant trenuri cu îngrășăminte pentru asociațiile/fermele agricole din proximitatea liniei 102. Părerea noastră e că marfă va face legea pe linia 102 chiar de la prima zi de repunere în circulație a liniei.
Realizările PORR construct & asociați în primele 12 luni de șantier pe linia 102:
- avem deja primii ~10km de cale ferată reabilitați între Giurgiu-Frățești-Daia;
- instalații noi de semnalizare în curs de montaj în Băneasa Giurgiu și Mihai Bravu;
- peroane noi în Comana, culee și pilă pentru traversarea răului Neajlov 70% realizat;
- rambleu de 5km de la Comana spre grădiștea 70% realizat;
- viaduct de 500m peste răul Argeș 60% realizat, 2 culee și 44 pile deja montate;
- rambleu de 7km între Grădiștea și Vidra 70% realizat;
- abateri reparate și repuse în circulație în Vidra, Băneasa Giurgiu și Frățești.
În
speranța că nu v-am plictisit noi ne vedem în continuare de treaba și
încercăm să venim odată la 3 săptămâni cu o actualizare legată despre
linia 102 și progresul realizat de PORR Construct.
Sursă foto & text: România Feroviară