Trenul metropolitan București Nord - Aeroport Otopeni poate atinge potențialul de 1.000.000 călători transportați în 2023
Dragi prieteni și nu numai, astăzi revenim pe o rută pe care noi am susținut-o încă de la început și care acum, aproape 3 ani mai târziu, confirmă încrederea acordată și chiar a depășit orice așteptare.
Într-o zi de weekend, undeva pe la orele 09:30, am hotărât "incognito" de pe peroanele Gării de Nord din capitală, să dăm o fugă până la Aeroport Otopeni pentru a sta liniștiți la un "pahar de vorbă" în curățenia și confortul ("civilizația") oferită de terminalul Otopeni, comparativ cu Gara de Nord...
Acum
sincer vorbind...decizia am luat-o când am văzut cele 2 automotoare Siemens SR
20-D legate, ale SNTFC CFR Călători, și am zis că e un moment prielnic pentru
promovare (gratuită). Am mai încercat odată acum 2 luni de zile să
efectuăm o manevră asemănătoare dar atunci, din păcate după numai un drum unul
dintre cele 2 automotoare a fost dat defect la retur, și nu am mai
plecat.
Circulația cu 2 automotoare Siemens SR 20-D la anumite ore este mai mult decât întemeiată, trenul în care am fost noi a avut un grad de ocupare de 90% în ambele "Săgeți", lucru care ne împinge să credem că obiectivul de 1.000.000 călători transportați în anul 2023 poate fi atins fără prea mari probleme!
La aproape 3 ani de la punerea în circulație a rutei București Nord - Aeroport Otopeni, terminalul feroviar arată la fel de bine (și anume, ca nou), un lucru incredibil și notabil pentru România!
Acum, trenurile circulă pline și uneori sunt și călători în picioare, materialul rulant este impecabil din partea CFR Călători, asta și datorită Electroputere VFU Pașcani care recent a început trecerea prin revizia capitală R9 a mai multor automotoare Siemens SR 20-D ale operatorului feroviar de stat.
Nici celălalt OTF care operează trenuri din Gara de Nord spre Aeroport Otopeni nu se lasă mai prejos, de fapt Transferoviar Călători au fost primii care au impus standardul aici, încă de anul trecut, când au introdus în circulație automotoarele Bombardier VT 643 (TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen = tren metropolitan ușor).
Micuțele automotoare achiziționate recent din Germania, au ani de fabricație asemănători cu Siemens SR 20-D dar au avut parte de o mentenanță mult mai bună, în ambele cazuri prezentate astăzi fie că vorbim de Siemens sau Bombardier automotoarele s-au prezentat impecabil iar instalațiile de climatizare au funcționat conform parametrilor, cu un mic plus pentru Bombardier.
Chiar dacă București Nord - Aeroport Otopeni nu este 100% o rută metropolitană adevărată, linia nefiind dedicată acestui serviciu, mersul cadențat 24 de ore din 24, multele posibilități de efectuare a plății călătoriei, materialul rulant curat precum și gradul ridicat de civilizație al călătorilor fac această rută mai atractivă de la un an la altul.
Modelul de aici sperăm că va fi implementat și pe Linia 102 București Progresul - Giurgiu și Centura de Vest a Capitalei, acolo unde PORR Construct a readus linia în parametrii constructivi, mai rămâne ca CFR Infrastructură să defrișeze arbuștii și să elibereze gabaritul căii ferate de vegetația, care uneori deteriorează suprafața vopsită a materialul rulant care circulă pe linia/secția respectivă!
Surse foto & text: România Feroviară