Transferoviar Călători reușește un prim sezon estival onorabil pe Buzău (Galați) - Mangalia dar timid pe București-Constanța
Fiind primul an în care au circulat spre Constanța, TFC a văzut(the hard way) pe calea cea grea ce înseamnă să ai loc la masa celor mai puternici OTF feroviari de călători de pe M800. Din păcate, pentru Transferoviar Călători RE 15081/2 București - Constanța și retur a fost acolo dar nu s-a văzut din mai multe motive pe care încercăm să le expunem mai jos, așa cum am văzut și înțeles noi situația în ansamblu.
TFC
trebuie să înțeleagă că nu ai cum să atragi călători când ai o viteză
maximă de circulație de 100km/h-120km/h combinată cu 10 opriri, timp în
care CFR Călători și ceilalți OTF privați trec pe lângă ține cu 160km/h
și au un material rulant net superior, conform cerințelor secolului XXI.
Experiența anilor precedenți ne-a învățat că pe M800 contează viteza,
oferta comercială și condițiile de călătorie. S-au dus anii când prețul
dicta gradul de ocupare al trenurilor.
Nu
o spunem cu răutate, dar dacă TFC nu investește urgent în 5 EMU/DMU
formate din 4 vagoane, capabile de V.max 160km/h, fabricate după anul
2000, nu vor avea nici o șansă anul viitor pe M800. Este materialul
rulant care lipsește din flota TFC pe rutele lungi ca Galați - București,
Oradea - Cluj Napoca, Pietrosita - București, Buzău - București și în sezon
Buzău - Mangalia și Roșiori Nord - București - Constanța.
Sursă foto din Constanța și Mangalia: România Feroviară