Transferoviar Călători reușește un prim sezon estival onorabil pe Buzău (Galați) - Mangalia dar timid pe București-Constanța

06.09.2021
Sezonul estival 2021 pentru Transferoviar Călători a avut un început promițător pe Buzău/Galați-Mangalia și modest pe București - Constanța. Neavând prea mare concurență pe Buzău - Mangalia, trenurile RE 15083/4 au reușit să transporte un număr rezonabil de călători mai ales în luna august când a fost și vârful sezonului estival pe litoral. Alta a fost situația cu RE 15081/2 București - Constanța și retur care a fost acolo dar un număr cumulat de factori pe care vom încerca să-i evidențiem mai jos, au făcut ca trenul TFC să nu fie atractiv pentru călătorii de pe M800.

Fiind primul an în care au circulat spre Constanța, TFC a văzut(the hard way) pe calea cea grea ce înseamnă să ai loc la masa celor mai puternici OTF feroviari de călători de pe M800. Din păcate, pentru Transferoviar Călători RE 15081/2 București - Constanța și retur a fost acolo dar nu s-a văzut din mai multe motive pe care încercăm să le expunem mai jos, așa cum am văzut și înțeles noi situația în ansamblu.

TFC trebuie să înțeleagă că nu ai cum să atragi călători când ai o viteză maximă de circulație de 100km/h-120km/h combinată cu 10 opriri, timp în care CFR Călători și ceilalți OTF privați trec pe lângă ține cu 160km/h și au un material rulant net superior, conform cerințelor secolului XXI. Experiența anilor precedenți ne-a învățat că pe M800 contează viteza, oferta comercială și condițiile de călătorie. S-au dus anii când prețul dicta gradul de ocupare al trenurilor.

Nu o spunem cu răutate, dar dacă TFC nu investește urgent în 5 EMU/DMU formate din 4 vagoane, capabile de V.max 160km/h, fabricate după anul 2000, nu vor avea nici o șansă anul viitor pe M800. Este materialul rulant care lipsește din flota TFC pe rutele lungi ca Galați - București, Oradea - Cluj Napoca, Pietrosita - București, Buzău - București și în sezon Buzău - Mangalia și Roșiori Nord - București - Constanța.

Sursă foto din Constanța și Mangalia: România Feroviară