Transferoviar Călători introduce în circulație primul automotor Bombardier Talent serie BR 644-525
Transferoviar Călători introduce în circulație primul automotor Bombardier Talent serie BR 644-525 pe ruta Galați - București Nord și retur! Una din principalele rute ale Transferoviar Călători, beneficiază acum de cel mai modern material rulant al operatorului din Cluj-Napoca!

Proiectate și produse inițial de Waggonfabrik Talbot în Aachen cu puțîn înainte să fie preluați de Bombardier, numele Talent este un acronim în germană pentru TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen (în engleză: Talbot light suburban self-propelled car).
Fabricate
în peste 830 de unități între anii 1996-2008 (dacă excludem
prototipurile realizate în 1994), seria BR 644 este printre cele mai
numeroase realizate de un producător de material rulant feroviar!
În marea lor majoritate automotoarele Bombardier Talent sunt folosite în principal în Europa de companii din Germania, Austria, Norvegia iar acum și din România! Peste 260 de trenuri din seria 644 realizează serviciul comercial in afara Europei la nivel global!

Clasificat ca tren greu (Heavy rail) în conformitate cu standardele UIC, Bombardier Talent este un tren articulat în două, trei sau patru vagoane cu boghiuri Jacobs. Transferoviar Călători a achiziționat un număr de automotoare de la operatorul DB Regio din Germania!
Automotoarele
au o viteză mazima de 140 km/h iar primele 2 au fost repartizate în
Galați pentru a realiza serviciul comercial pentru trenurile IR 10071,
IR 10072, IR 10073 și IR 10074, pentru cursele Galați - București Nord și
retur!
Trenurile sunt dotate cu climatizare, sistem de informare al călătorilor, toalete
ecologice, locuri la clasa a 1-a și au o capacitate de transport
pentru 137-161 de locuri pe scaune în funcție de configurația aleasă
pentru amenajarea interioară!
Sursă text: România Feroviară & Wikipedia