Transferoviar Călători: Alstom Coradia Lint 41 la un an de serviciu comercial în România

04.09.2024

Dragi prieteni feroviari și nu numai, întâmplarea a făcut că la aproape un an de când Transferoviar Călători a introdus în circulație Alstom Coradia Lint 41, să avem drum la Aeroportul Henri Coandă pentru preluarea unei cunoștințe din Germania!

Cum la ora respectivă puteam lejer să ajung cu mașina personală la aeroport, am declinat civilizat oferta rațiunii și am purces spre Gara de Nord din Capitală. Nu prea mai eram obișnuit cu deplasările feroviare pe întuneric dar în spiritul jurnalismului amator, i-am dat înainte.

Datorită personalului de tren foarte amabil, am reușit câteva cadre generale dar care spun totul despre TFC și Alstom Coradia Lint. Trenul are o lungime de 42 metri, viteza maximă 120km/h, putere 630 kW/856cp, capacitate călători 16/114.

Chiar dacă TFC are oferta comercială doar pentru clasa a 2-a, automotorul are și 16 locuri la clasa  1-a. Scaunele sunt dintr-un material care imită pielea, amenajarea interioară fiind tip față în față cu măsuță sub care se află montate 2 prize de 230V/90W.

Interiorul la clasa a 2-a este aerisit, există pe lângă scaunele standard și 10 strapontine, scaunele au tapiserie textilă menținută impecabil de angajații TFC. La fel ca la clasa a 1-a și aici avem prize dar numai lângă scaunele care sunt situate față în față, poziționarea fiind aceeași, sub măsuță.

Se vede că materialul rulant este salubrizat impecabil, podeaua lucește iar cele câteva ambalaje goale inghiesuite de călători între scaune și 2-3 gume de mestecat, nu au umbrit această prezentare, din păcate nu ai cum să educi anumiți macaci care toată viața lor au făcut numai ce au vrut ei!

Normalitatea devine anomalie în sensul bun atunci când vezi cum într-un material rulant fabricat prima oară acum 25 de ani, aflat în curtea unui operator privat din România 4 monitoare afișează toate informațiile necesare călătoriei, ora de plecare, poziționarea trenului în traseu, urmatoarea oprire, plecări/sosiri avioane, temperatura exterioara, etc!

Mai menționăm faptul că instalația de climatizare a funcționat impecabil, zgomotul la rulare al automotorului este insesizabil, biletele le-am achiziționat din tren la preț de casă chiar dacă în București Nord TFC are casă și Tonomat de emitere a biletelor.

Sursă foto & text: România Feroviară