Transferoviar Călători achiziționează automotoare Alstom Coradia LINT 41
Transferoviar
Călători, operator privat cu sediul în Cluj-Napoca, achiziționează automotoare Alstom Coradia LINT modelul de 41 metri, automotoarele fiind produse
în anul 2007. Acestea au o viteză maximă de circulație de 120 km/h,
transportă
120 călători, dotare cu aer condiționat, sistem de informare al călătorilor și Wi-Fi. Primele 3 automotoare au ajuns deja în
Remarul Cluj-Napoca.
Transferoviar Călători este un operator feroviar cu capital privat, fondat în 2011 având ca obiectiv principal de activitate efectuarea transportului feroviar public de călători în trafic intern și internațional. Compania asigură transportul de călători atât pe secții neinteroperabile cât și pe infrastructură interoperabilă.
Alstom Coradia LINT este un automotor articulat produs de, evident, Alstom, fabricat din anul 1999, astăzi în versiunea diesel și cu hidrogen. Acronimul LINT este prescurtarea pentru (germană - "Leichter Innovativer NahverkehrsTriebwagen") = (română - "vehicul feroviar inovator de transport local ușor"). A fost proiectat de Linke-Hofmann-Busch (LHB, achiziționat în 1996 de Alstom) și a fost distribuit ca parte a familiei Coradia a Alstom.
Din
familia Alstom Coradia LINT doat
versiunea de 81 m cu 3 vagoane este destinată traseelor de parcurs mediu,
Alstom Coradia LINT 27, 41 și 54 fiind destinate rutelor regio/metropolitane,
trenuri de scurt parcurs, cu linii dedicate și mers de tren cadențat.
Rămâne de văzut pe ce rute vor fi folosite de Transferoviar, cel mai probabil Slănic/Măneciu - Ploiești Sud - București Nord - Aeroport Otopeni și retur.
Acum aproximativ 2 ani de zile Transferoviar Călători a început un program de înnoire al parcului deținut până atunci format din automotoare DH 2, VT 614/624 și ADH 11, achiziționând VT 643 (TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen = tren metropolitan ușor) prezentate detaliat în articolul-link de mai jos:
>>>
România Feroviară încă trage speranțe că Transferoviar Călători va achiziționa și material rulant pentru distanțe medii și lungi în vederea extinderii portofoliului de rute și realizarea trenurilor sezoniere via Constanța - Mangalia, acolo unde momentan sunt suficiente cele 3 ADH 11 modernizate dotate cu instalație de climatizare dar care peste 2-3 ani nu vor mai fi suficiente!
Surse foto în descrierea fiecărei poze prezentate cu titlu informativ, sursă text: România Feroviară.