Tramvaiele serie V3A 4014 & 4036 sunt singurele din capitală care merită tariful de 3 lei pentru o călătorie și nu prea...
Aproximativ
acum un an de zile, fostul primar al capitalei scotea pe șinele
capitalei un produs electoral menit să ia ochii alegătorilor, în
condițiile în care în cei 4 ani de mandat, nu a ieșit nimic de luat în seamă
de pe porțile Uzinei de Reparații Atelierele Centrale ale Societății de
Transport București.
V3A
4036 este un proiect la care au lucrat și reprezentanți ai
Universității Politehnice din București împreună cu personal de la URAC
și STB timp de 2 ani de zile, rețineți această valoare pentru a o asocia
cu ce vă vom prezenta în continuare.
Undeva prin anul 1968 sosește în România din Germania un tramvai prototip LHB GT8 de la producătorul Linke Hoffman Busch, primul tramvai articulat din București. În 1971 LHB #3501 a facilitat prin demontare și analiză detaliată în URAC apariția V3A, tramvai care a fost produs în diferite versiuni din 1972 până în 2007. În 2006 apare versiunea cu adevărat modernizată, proiect și construcție nouă V3A CH PPC, ulterior în 2009 vine și varianta îmbunătățită V3A CA, cu motoare de tracțiune asincrone. Aici din păcate proiectul V3A își arată limitările, pe varianta CA nu se poate monta aer condiționat din cauza echipamentelor de pe acoperiș.
Din păcate, infrastructura pe linia 41 s-a degradat foarte mult, traficul intens peste media tuturor liniilor din capitală și lipsa de investiții din ultimii 20 de ani își spun cuvântul mai mult ca niciodată, foarte puține sunt porțiunile unde 4014 mai poate rula cu viteză maximă și să dea impresia că "plutește" pe șine. Liniile 1, 10 și 21 au în momentul de față o infrastructură mai bună și un material rulant mult mai bun decât ce găsim acum pe 41.
Depoul
Alexandria dezamăgește când vine vorba de salubrizare interioară și dă
impresia că nu vor nici măcar odată pe săptămâna să spele podeaua cu
mopul în 4014 și 4036, cele 2 "nave amiral" ale liniei 41. Suntem
conștienți că tramvaiele liniei 41 aleargă cel mai mult în capitală dar
lipsa de interes pentru salubrizarea interioară și aspectul general al
tramvaielor, a făcut ca linia 41 să-și piardă de mult statulul de linie
de protocol/premium a capitalei.
Sursă foto din linia 41: România Feroviară