SONDAJ DE OPINIE - EVALUAREA OTF DIN ROMÂNIA

15.10.2021

În urma analizelor făcute de România Feroviară, mai ales în perioada sezonului estival ce a trecut, am ajuns la o evaluare dificilă în care au rămas "pe podium" 2 OTF cu prestații impecabile:

- REGIO CĂLĂTORI

- SOFTRANS

Totuși, fiindcă facem parte dintr-o comunitate, cel mai înțelept ar fi să aflăm și opiniile voastre exprimate printr-un sondaj elaborat mai jos, în care aveți posibilitatea să acordați un vot fiecărui OTF cu care ați circulat (în perioada sezonului estival dar și în afara ei).

Sondajul este elaborat prin posibilitaea acordării unei note de la 1 la 5 tuturor celor 5 OTF care au prestat mai ales pe perioada sezonului estival:

1 - reprezentând evaluarea cea mai critică, complet dezamăgit de condiții, timpii de mers, curățenie, comportamentul personalului, starea tehnică material rulant...etc.

5 - reprezentând evaluarea maximă, excelentă per ansamblu.

LINK SONDAJ ==>   https://www.questionpro.com/t/AUAYxZpPHX

În continuare, vă vom prezenta pe scurt, evaluarea făcută de noi asupra operatorilor feroviari:


ASTRA TRANSCARPATIC (nota 2)

Pentru prima oară din 2017, "nava amiral" a ATC, IR 15594/3 Arad - Timișoara - Craiova - București - Constanța, trenul de noapte care oferă cele mai bune condiții de călătorie din România, a circulat frecvent cu 6 vagoane în perioada 20 iulie - 20 august. Chiar dacă la capitolul material rulant de tracțiune ATC nu stă chiar strălucit, au reușit cumva să mențină standardul în a 2-a parte a sezonului.

Călătorii au fost mai mulți decât au putut să transporte, în 90% din cazuri IR 15581/2 a plecat cu un grad de ocupare de 100% din București/Mangalia cu doar un singur automotor care are doar 102 de locuri pentru o distanță de 268 km.

Este clar că Astra Transcarpatic trebuie să schimbe ceva la capitolul management sau mentenanță pentru că părerile călătorilor în sezonul estival 2021 nu sunt tocmai pozitive și de aici se naște întrebarea: Mai este ATC capabilă să se dezvolte în condițiile în care de 2 ani stagnează sau începe să se vadă o ușoară scădere a capacității de adaptare la cerințele de pe piață?


CFR CĂLĂTORI  (nota 2)

La capitolul vagoane a fost o ruletă rusească, să nimerești un 20-68 pe Iași - Mangalia, tren de noapte, vagon modernizat ce-i drept pentru trafic de navetă, garantat te face să te gândești de 2 ori anul viitor cu ce mergi pe litoral.

Prima dezamăgire a apărut când au anunțat programul de circulație, ultimii intrați în sezon, cam la o lună după OTF privați și primii ieșiți din sezon pe 6 septembrie, cu 3 săptămâni înaintea OTF privați de pe Mangalia.

Au prelungit un singur tren IR 1581 în circulație de la București la Mangalia până pe 12 septembrie, așa de ochii lumii/presei, la capitolul "uite ce efort facem noi pentru călătorii litoralul pentru toți", tren cu vagoane insuficiente, mulți seniori cu bagajele de rigoare fiind trimiși la combinata IR 1688+R 8801.


REGIO CĂLĂTORI (nota 5)

Fiabilitatea și disponibilitatea DMU Alstom 72500 în România pentru trenurile estivale ale RC rămân impecabile, nici un tren estival al RC nu a întâmpinat probleme sau a fost anulat din diverse motive în ultimii 3 ani de când au început să circule până la Mangalia.


TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI (nota 3)

Sezonul estival 2021 pentru Transferoviar Călători a avut un început promițător pe Buzău/Galați-Mangalia și modest pe București - Constanța.

Neavând prea mare concurență pe Buzău - Mangalia, trenurile RE 15083/4 au reușit să transporte un număr rezonabil de călători mai ales în luna august când a fost și vârful sezonului estival pe litoral.

Alta a fost situația cu RE 15081/2 București - Constanța și retur care a fost acolo dar un număr cumulat de factori, mai multe detalii puteți citi articolul de referință:   

TFC trebuie să înțeleagă că nu ai cum să atragi călători când ai o viteză maximă de circulație de 100km/h-120km/h combinată cu 10 opriri, timp în care CFR Călători și ceilalți OTF privați trec pe lângă ține cu 160km/h și au un material rulant net superior, conform cerințelor secolului XXI.


SOFTRANS  (nota 5)

Prețurile atractive, curățenie iar materialul rulant, cel mai modern din România.

Trenurile SOFTRANS  încadrate tarifar ca rang RE cu mers de IR.

Durata călătoriei pe București - Constanța de 2h10min și prețul de 34 lei pentru un bilet întreg la clasa a 2-a, detașează SOFTRANS ca primă variantă de luat în calcul pe rutele prezentate.

Drumul Constanța - București a fost de vis; 2 EMU legate, tren de 8 vagoane cu o lungime de 140m și 8 motoare asincrone care puneau jos la unison o putere totală de 3.600kW.