Softronic Craiova reintroduce în circulație locomotiva EG 462 009-8, producătorul Rade Končar împlinește 100 de ani de activitate
Fondat în 1921 Rade Končar (Chirilica sârbească
: Раде Кончар) în fosta Yugoslavie, actuală Končar Group din
Zagreb (Croația), împlinește 100 de ani de activitate în domeniul
feroviar și nu numai. La fel ca Electroputere Craiova în anii 70', Rade Končar
s-a consacrat producând varianta originală ASEA cu licență a
locomotivei EC în configurație Bo-Bo de 3.400kW.
În România, în decursul
anilor, în urma unui "troc", Electroputere Craiova "vindea" 2 locomotive
EA de 5.100kW în Yugoslavia și primeam la schimb 3 locomotive EC de
3.400kW, ajungând astfel în țara noastră undeva la 130 locomotive Bo-Bo
de 3.400kW. Končar Group
desfășoară acum activități în mai multe
domenii cum ar fi: mentenanță și modernizări de locomotive, producție de
EMU/DMU, tramvaie și metrou ușor metropolitan.
Locomotivele clasa 43/44 au evoluat de-a lungul timpului în România până la clasa 46.2 realizată de Softronic Craiova cu modernizare de echipamente tip TSAM 2. Este cea mai modernă, fiabilă și eficientă modernizare realizată de un producător de material rulant pentru această serie de locomotive din România.
Chiar dacă Softronic Craiova nu a mai modernizat locomotive din 2011, activitatea integrală fiind de producție material rulant asincron locomotive și EMU, fabrica încă produce ocazional echipamente TSAM și realizează revizii tip RR - reparație periodică a vehiculului, procesele tehnologice cu ridicarea de pe osii/boghiuri pentru locomotivele modernizate până în 2011.
Dacă clasa 43/44 avea o putere de 3.400kW și o V.max de 120km/h, variantele ulterioare de modernizare printre care și TSAM 2 realizată de Softronic au ajuns la 3.840kW cu V.max 120/140km/h și 160km/h, locomotiva EG 009 având o V.max constructivă de 120km/h.
Sursa foto din Basarab: România Feroviară