Societatea de Transport București a recepționat recent de la URAC 2 tramvaie V3A trecute prin RG și RK, dezamăgirea vine atunci când...

27.05.2022

Societatea de Transport din București a recepționat și pus în circulație de la Uzina de Reparații Atelierele Centrale vagonul V3A clasic 091 pentru depoul Militari care a fpst pus în circulație în linia 25. Discutăm despre un V3A clasic care a fost readus în parametrii noi de funcționare din punct de vedere tehnic și estetic.

Interiorul este curat, recondiționat, podelele sunt noi și chiar dacă nu are sfântul aer condiționat cerut în disperare de câțiva cetățeni mai vocali pe mediile on-line, nu prea contează. Veți vedea mai jos ce vrem să spunem, noi am mers de câteva ori cu 091 și e mai mult decât decent vagonul.

Din păcate lipsa de educație și gradul scăzut de civilizație alături de lipsa de respect față de omul de lângă noi s-a văzut din prima zi de circulație, romanul încă mai are mult până își va vedea doar de viața lui, va menține curățenia in mijloacele de transport in comun și își va plăti conștiincios titlurile de călătorie, asta e o poveste pe care o vom relata detaliat în iunie, știți voi, atunci când una din liniile de tramvai din capitală va fi anulată!

Dacă V3A 091 a trecut doar prin RG(reparație generală), V3A CH-PPC 224 a avut parte de RK(reparație capitală) prin care a primit și câteva îmbunătățiri pe lângă dotările standard. V3A 224 ex depoul Alexandria a fost repartizat la Bucureștii Noi, acolo unde vor ajunge toate tramvaiele V3A CH-PPC CC/CA în viitorul apropiat.

La fel ca prototipul 4036 și alături de 4014, 224 este al 3-lea V3A modernizat din linia 41 și momentan singurul cu instalație de climatizare montată. Interiorul este complet nou, scaunele sunt noi profilate ergonimic, sistemul de supraveghere video interior și exterior functioneaza, monitoare pentru informarea călătorilor și sidtemul dual de plata al biletelor sunt printre îmbunătățirile aduse în URAC.

Ce se întâmplă când introduci în circulație un mijloc de transport în comun în secolul XXI dotat cu climatizare? Va spunem noi, o parte din călători se comportă mai bizar. După ce 224 a oprit la capăt în Piața Presei și a pornit instalația de climatizare, în vagon fiind rece în câteva secunde, cum a tras la peron să plece în cursa călătorii au sărit să deschidă imediat geamurile. Credeam că în zona aia a capitalei gradul de educație și civilizație e puțîn mai sus dar ne-am inselet amarnic, dezamăgirea a fost atât de cruntă încât ne-am gândit instant la ce se va alege de Astra Imperio cand vor veni in Bucuresti...

În câteva zile în capitală sosește primul tramvai nou Astra Imperio format din 4 vagoane, tramvai care va fi folosit pentru probe, autorizări, aprobări și școlarizare vatmani, iar din august vor sosi primele 6 tramvaie pentru depoul Alexandria. Realitatea e că pe orice linie vor fi introduse ne pare deja rău de ele, vor fi distruse de toți instabilii cu drepturi de cetățeni europeni care mazgalesc, zgârie și vopsesc aceste "trofee" pentru ei cu niște mâzgălituri grotești cu pretenții de artă neînțeleasă de 99.99% din populația planetei.

PS. Afișajul lui 224 e perfect funcțional dar din cauza frecvenței de funcționare a LED'urilor, telefonul nu a putut să-l prindă pornit.