Singurul serviciu cu adevărat metropolitan București Nord - Aeroport Henri Coandă începe să-și îndeplinească rolul, iar numărul călătorilor este în continuă creștere
Dacă anul trecut în primăvară România Feroviară era singurul site/grup de Facebook care promova frecvent serviciul metropolitan București Nord - Aeroport Henri Coandă, aproape un an mai târziu situația nu s-a schimbat deloc și rămânem singurii care scriem constant despre asta. Îmbucurător este faptul că de la o medie de 15-20 de călători/tren, astăzi am ajuns să avem o medie de 40-50 de călători/tren sau mai mult, situațiile în care materialul rulant care face serviciul pe rută, circulă aproape de capacitatea maixmă sunt din ce în ce mai des întâlnite. Ieri am avut surpriza să vedem 3 trenuri la 80% din capacitate ocupate.
Modalitățile de plată sunt multiple dar nu întotdeauna fericite la
capitolul tarif pentru călători. Definiția trenului metropolitan spune
așa: trenul
metropolitan, cunoscut și ca tren suburban sau tren
de navetă, este un tip de tren de pasageri care deservește o zonă
metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș
central. Trenurile au mers cadențat, același tarif, rang și durată
de parcurs.
Noi am ales să plătim direct la automatul de bilete și am fost taxați suplimentar cu 1 leu față de casa de bilete clasic, personal de control în tren sau validator electronic cu card bancar, ceea ce nu este în regulă... Achiziționarea de bilete de la automat ar trebui încurajată, cel puțin așa este peste tot în lume...Vă vine să credeți sau nu, în trenurile alese de noi controlorul a tăiat doar câteva bilete, aproape toți călătorii au avut legitimații de călătorie valabile.
Marele avantaj sau schimbarea majoră față de ultima dată când am fost la
Aeroport Henri Coandă, este stația Parc Mogoșoaia, nu mică ne-a fost
mirarea când la întoarcere s-au urcat mai mulți călători din Parc
Mogoșoaia decât de la aeroport și gândiți-vă că trenul avea deja un grad
de ocupare de 30-35% la plecarea din aeroport. Nu ar fi rău dacă partea
mai puțin educată a călătorilor fumători ar depune un efort și nu ar
mai face mizerie sau administratorul stației Parc Mogoșoaia ar pune să
fie măturat măcar odată pe zi acolo. Altă variantă ar fi montarea de coșuri de gunoi
speciale pentru țigări; e păcat faptul că aspectul unei stații utile și
cochete este degratat de mucurile de țigară veșnic prezente și aruncate la voia
întâmplării...
Sursa foto: România Feroviară