S-a semnat contractul între Primăria Capitalei și Astra Arad pentru cele 100 tramvaie Astra Imperio
Dragi
prteteni feroviari și nu numai, ieri s-a semnat în sfârșit contractul
între Primăria Capitalei și Astra Arad pentru livrarea în București,
începând undeva în vara anului 2022 a 100 tramvaie Astra Imperio.
Discutăm despre varianta lungă de 36 metri din 4 segmente, nu 3 cum are cel prezentat de noi în poză pentru că lucrăm cu ce avem, nu dăm copy/paste.
Teoretic noile tramvaie vor începe să ajungă în capitală în vara anului 2022 și vor intra cel mai probabil prima oară în traseu pe linia 41, care e singura linie din capitală cu peroanele configurate deja pentru tramvaiele de 36 metri. Vor urma ulterior liniile 1, 10, 25, 32, 40 și 55.
În
caietul de sarcini se specifică ca ritmul de livrare să fie de 3
tramvaie pe lună, nu vrem să părem pesimiști dar un tramvai pe luna ar
fi un termen realist, nu ne deranjează dacă producătorul ne contrazice.
Alt semn de întrebare ar fi, unde, cine va asigura mentenanță și pe ce
perioadă?
Este capabilă Primăria Capitalei să se miște repede cu încă o licitație de tramvaie de 18 metri tot de la Astra Arad pentru uniformizarea parcului, a serviciilor, pieselor de schimb și mentenanței?
Ce
se întâmplă domnule Nicușor cu Uzina de Reparații Atelierele Centrale,
singură uzina din capitală capabilă să efectueze reperatii periodice,
capitale și modernizări pentru tramvaiele actuale V3A de 27 de metri, a
căror stare tehnică și estetică sunt sub orice critică?
Primăria
Capitalei nu este în stare să investească în URAC o suma modică pentru
reparația capitală a 12 tramvaie V3A CA pe an și câteva Bucur LF?! Trebuie
să luăm în calcul următorii factori pentru că până vin cele 100
tramvaie de la Astra Arad, ne vor mânca sfinții.
Dacă URAC nu pornește
motoarele și nu realizează măcar 12 RK și 10 RR pe an, cele 100 de
tramvaie care vor veni în nu știm cât timp, nu prea vor mai avea ce să
înlocuiască. Degradarea parcului actual de tramvaie datorată lipsei
acute de investiții din ultimii 5 sau mai mulți ani, este vizibilă
pentru oricine.Să
fie cu iertare pentru că noi visăm la reparații capitale și modernizări
în URAC, când angajații STB din depouri nici măcar nu au(sau nu vor) cu
ce să salubrizeze actualele tramvaie, interior/exterior.
Nu cred că are rost să facem o incursiune în actualele V3A, semnalul bucureștenilor este clar, preferăm mașina personală în detrimentul transportului electric pe șine și nu este greu de înțeles motivul...
Sursă foto din Oradea: Istvan Doczi