România Feroviară a analizat și a propus, TPBI a percutat 8 luni mai târziu...
03.08.2021
În luna decembrie a anului trecut am testat cei 3 OTF feroviari care
tocmai începeau activitatea pe București Nord - Otopeni și linia expres
780 care avea același traseu. Distanța de 20 km este parcursă acum în 20
min la tur și 25min la retur, cu un interval de 40 min între trenuri.
Linia expres 780 nu își mai avea rostul iar decizia Asociaţiei de
Dezvoltare Intercomunitară
pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) a venit 8 luni mai
târziu, linia 780 a fost suspendată. O măsură logică și normală venită
însă foarte târziu....
Inaugurarea PO Patinoar (DN1) vine cum nu se putea mai bine și face
legătura între liniile metropolitane de autobuze 44X și Gara de Nord,
terminal intermodal unde avem linii de metrou, tramvai, troleibuz și
autobuz, o variantă mult mai utilă și eficientă decât Piața Presei unde
există doar transport de suprafață mai mereu chinuit de traficul
infernal din capitală.
Încet
dar sigur, linia de cale ferată București Nord - Aeroport Otopeni începe
să-și arate potențialul iar numărul de călători este în continuă
creștere, transportul feroviar suburban este o soluție testată și
verificată cu succes în multe orașe mari din Europa de Vest iar
realitatea e că trebuia să începem și noi de undeva.
Sursă foto din Otopeni: România Feroviară