România Feroviară a analizat și a propus, TPBI a percutat 8 luni mai târziu...

03.08.2021
În luna decembrie a anului trecut am testat cei 3 OTF feroviari care tocmai începeau activitatea pe București Nord - Otopeni și linia expres 780 care avea același traseu. Distanța de 20 km este parcursă acum în 20 min la tur și 25min la retur, cu un interval de 40 min între trenuri. Linia expres 780 nu își mai avea rostul iar decizia Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) a venit 8 luni mai târziu, linia 780 a fost suspendată. O măsură logică și normală venită însă foarte târziu....
Inaugurarea PO Patinoar (DN1) vine cum nu se putea mai bine și face legătura între liniile metropolitane de autobuze 44X și Gara de Nord, terminal intermodal unde avem linii de metrou, tramvai, troleibuz și autobuz, o variantă mult mai utilă și eficientă decât Piața Presei unde există doar transport de suprafață mai mereu chinuit de traficul infernal din capitală.

Încet dar sigur, linia de cale ferată București Nord - Aeroport Otopeni începe să-și arate potențialul iar numărul de călători este în continuă creștere, transportul feroviar suburban este o soluție testată și verificată cu succes în multe orașe mari din Europa de Vest iar realitatea e că trebuia să începem și noi de undeva.


Sursă foto din Otopeni: România Feroviară