Regio Călători deschide integral sezonul estival 2023, atenție la tarife!
Dragi prieteni feroviari și nu numai, pentru prima oară în...să zicem 8 ani
sau chiar 9 ani..., mersul trenurilor spre litoral suferă modificări
importante în dreptul Operatorilor de Transport Feroviar (OTF) privați la capitolul tarife.
Primul OTF care "sparge gheața" și deschide integral sezonul estival este Regio Călători cu sezonierul lor de vară pe Brașov - București BĂNEASA - Constanța - Mangalia și retur:
>>>
Pentru prima oară în istoria sa recentă, ba chiar de la înființare, Regio
Călători va opera pe M800 București - Constanța trenuri IR (InterRegio), și
anume IR 11084 și IR 11086 iar tarifele nu sunt de neglijat:
- 80 lei pe
București BĂNEASA - Constanța - Mangalia la clasa a 2-a;
- 109 lei pe Brașov - București
BĂNEASA - Constanța - Mangalia la clasa a 2-a.
Durata de parcurs cu Regio Călători pe ruta București BĂNEASA - Mangalia este de 3h 31min.
Operator privat cu sediul în Brașov, Regio Călători este singurul OTF din țară care va menține sezonierul estival continuu în circulație între 29 aprilie și 17 septembrie. Regio Călători este de altfel singurul OTF privat care are capacitatea să suplimenteze locurile în funcție de cerere și conform unui jurnal de bord impecabil, nu a dezamăgit niciodată cu trenurile sezoniere de1 vară.
Așa cum ne-au obișnuit în ultimii ani, SNTFC CFR Călători sunt și nu prea pe
fază. Tentativa operatorului de stat de a ciupi câțiva "mușterii" dezamăgește în
stilul său caracteristic. Pentru cei din București, minivacanța de 1
Mai cu mașina personală, face legea.
CFR Călători (conform site-ului Infofer) duce pentru 4 zile la Mangalia doar 2 trenuri directe din capitală și anume IR 1889 în 4h43min și IR 1922 în 4h17min, prețul unui bilet la clasa a 2-a fiind de 80 lei:
>>>
Restul de 7 trenuri pe ruta Constanța - Mangalia sunt combinații între un IR de
M800 și R (Regio-uri) locale de Mangalia. Să
sperăm că nu vor fi realizate cu celebrele automotoare
Malaxa 78, pentru că ar fi de râsu-plânsului
, tipic!
Ce-i drept nu știm dacă combinațiile IR + R ar putea fi trenuri directe dar care își schimbă numărul în Constanța, pe site apare doar IR 1889 și IR 1922 trecute ca trenuri directe.
Celebru fără voia lui, IR 1681, care anul trecut deschidea sezonul estival în Gara Mangalia cu 9 vagoane pline cu suflete tinere dornice să ajungă în Vamă, a fost înlocuit cu IC 581 + R 8379, un fel de n-ar mai fi la capitolul utilitate pentru călători. Prețul unui bilet la clasa a 2-a pe relația București - Constanța - Mangalia cu IR este tot de 80 lei!
Astra TransCarpatic mișcă și ei din motoare tot 4 zile pe relatia București - Constanța - Mangalia, cel mai probabil cu 2 automotoare legate și o capacitate limitată de doar 200 călători, prețul unui bilet la clasa a 2-a fiind, aţi ghicit, tot 80 lei. ATC este de altfel și singurul OTF privat care în anii trecuți a perceput aceleași tarife de IR ca operatorul de stat. Durata de parcurs cu ATC pe București BĂNEASA - Mangalia este de 3h 27min, cel mai rapid timp dintre toți OTF de pe rută!
>>>
Pentru o prezentare cât mai detaliată a tuturor OTF care vor avea trenuri estivale, vom face la începutul lunii iunie un raport detaliat cu numărul de trenuri spre/dinspre litoral care vor face serviciul comercial pe M 800!
Sursă foto & text: România Feroviară & Internet