Raport detaliat linia 902, Frătești - Daia Hm - Taban Hc - Băneasa Giurgiu, cea mai spectaculoasă și dificilă porțiune din linie
Dacă data trecută am încercat să aducem foarte multă informație despre lucrările de pe linia 902, în încercarea de a oferi cât mai multă informație în câteva idei clare însoțite de fotografiile aferente, am omis un raport mai detaliat pe care încercăm să îl prezentăm acum. Dacă de la Gara Giurgiu oraș până la Daia Hm. cei 11km de linie sunt aproximativ în linie dreaptă și aliniament, de la Daia Hm. până la Băneasa Giurgiu urmează cei mai frumoși și dificili 9 km de pe întreaga linie 902.
Singurul semn de întrebare de la Daia este amplasarea gării sau a punctului de oprire (PO), pentru că "gara" propriu-zisă Daia nu deservește nici măcar o casă locuită fiind amplasată probabil într-un mic vârf de rampă, pare că s-a încercat acum ceva timp amplasarea unui punct de oprire fix sub podul rutier care deservește drumul E 70/E 85, distanța dintre Daia Hm. și PO (punct oprire) fiind undeva la 1 km dar PO este mult mai util călătorilor din zonă. Legat de Daia PO. sunt doar presupuneri și ce am vorbit cu oamenii din zonă , casa de lângă pod este locuită dar partea din stânga nu, asta a fost și motivul pentru care am presupus că acolo s-a încercat introducerea unui PO.
De la Daia Hm. la Taban Hc. urmează un traseu sinuos care urmărește dealurile din zonă, unde de la o altitudine de 30m se ajunge în 5km la o altitudine de 80m sau chiar mai mult pentru că după Taban Hc. (Frăsin) mai urmează o urcare "a la Timișul de Sus" unde vor tremura puțin injectoarele locomotivelor diesel-electrice sau hidraulice care vor face serviciu la trenurile de marfă acolo, poza de mai jos vă arată ce spunem aici, ultima urcare (rampă) spre Băneasa Giurgiu are probabil cea mai mare declivitate. Spunem probabil pentru că în ianuarie mergem din nou in zonă și ne vom axa mai mult pe sectorul Daia Hm - Taban Hc.
Sursa foto: România Feroviară