Primele 14 tramvaie Astra Metropolitan încep serviciul comercial 10 DEC. în linia 41 (Ghencea - Piața Presei)
Astăzi
reușim în sfârșit să venim cu vestea pe care toți o așteptăm de mai
bine de 3 luni de zile, tramvaiele Astra Metropolitan au primit în
sfârșit avizul comisiei de recepție iar Sâmbătă 10 Decembrie 2022 vor intră în circulație
în linia 41.
Pentru
început vom avea în circulație 14 tramvaie iar până la sfârșitul anului
vor fi 17 tramvaie Astra Metropolitan în circulație.
Linia 41 devine o linie "premium" momentan doar în weekend, când depoul Alexandria oferă 14 ture cu Metropolitan iar Bucureștii Noi oferă 7 ture cu V3A CH-PPC CA.
Interiorul
la IMPERIO Astra Metropolitan este prietenos, aerisit, antifonat corespunzător,
scaunele sunt confortabile și beneficiază de o pseudo-tapițerie pe care
poți să stai fără teamă că vei fi aruncat în anumite situații din cauza
infrastructurii, care mai necesită câteva intervenții în anumite locuri.
Tramvaiul este dotat cu instalație de climatizare iar călătorii beneficiază de panouri de informare în spatele afisajelor/firmelor pentru traseu.
Tramvaiul IMPERIO Astra Metropolitan beneficiază de podea joasă pe toată lungimea sa, lucru care facilitează accesul și coborârea pentru călători, rampele pentru persoane cu dizabilități sunt ușor de folosit pentru că datorită podelei joase vin cam la același nivel cu peronul. Tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri dintre care 56 pe scaune, o greutate totală de 65 tone și o lungime de 36m.
Nu mai rămâne decât să vedem cum se vor menține tehnic în timp, marele
avantaj este mentenanță inclusă pe o perioadă de 5 ani de zile,
tramvaiele sunt de ultimă generație și rulează impecabil, până în 30km/h
indiferent cât de distrusă e linia ai senzația că plutești pe nori.
Acum o să vedem gradul de educație și civilizație al locuitorilor capitalei iar în funcție de cum se comportă, să sperăm că nu se va ajunge la varianta cu retragerea Astra Metropolitan în depou pe la orele 21:00 pentru a le proteja împotriva vandalizarii...
Nici
acum nu am înțeles logica cu împrăștierea tramvaielor Astra
Metropolitan aproape pe la toate depourile din capitală, asta însemnând
că nici o linie de tramvai nu va fi făcută integral cu Astra
Metropolitan.
Suntem
de părere că primele 100 tramvaie trebuiau împărțite între depoul
Alexandria și Militari, depouri care suferă crunt la capitolul vagoane, iar peste
2 ani celalalte depouri să primească la rândul lor tramvaie noi din
celalalte licitații în curs de desfășurare.
Dacă Primăria
Capitalei nu decide să investească în URAC pentru producția de tramvie
tip V3A CH-PPP CA 2020, cele 100 Astra Metropolitan nu vor rezolva mare
lucru dacă vorbim despre capacitatea de transport a STB.
Din cauza incapacității URAC pentru reparații și modernizări, V3A'urile clasice vor continuă să cadă și nu vom avea cu ce să le înlocuim...
Surse foto & text: România Feroviară