Primăria Capitalei deblochează timid modernizările de V3A-CH PPC și V3A-CA 2010 în cadrul STB-URAC
Astăzi venim cu vești bune dinspre STB SA care va continua la URAC proiectele de reparații capitale și modernizare a tramvaielor V3A, proiecte încetinite în ultimii doi ani, dar care trebuie continuate, mai ales că specialiștii de la URAC au adus o serie importantă de îmbunătățiri a proiectelor odată cu începerea reparațiilor capitale la tramvaiele V3A-CH PPC și PPC CA 2010.
Astfel, la capitolul CH PPC, în prezent, la URAC se lucrează la reparațiile capitale ale tramvaielor 224, 4008, 4011, 4020, 4021, urmând ca 224 să revină în traseu în luna martie. De asemenea, în lucru este vagonul 4009 care a ajuns la URAC pentru revopsire și reparația caroseriei, acesta urmând să revină pe traseu până la finalul lunii februarie. Depoul Bucureștii Noi urmează să primească un număr de 15 vagoane V3A CA 2010 exclusiv pentru linia 41, momentan depoul are 3 vagoane asincrone noi 044, 218 și 273.
Cel mai nou și de succes produs al URAC este tramvaiul V3A
CH PPC 4014 pentru depoul Alexandria, care de jumătate de an face serviciu în
linia 41, cea mai eficientă și grea linie din capitală. Chiar dacă nu pare să
știți, noi monitorizăm atent prestația lui 4014 și după 6 luni putem spune că
am auzit numai de bine de la personalul de exploatare și mai ales din partea
călătorilor. Să rămână călătorii în stație când 4014 e la capăt și să-l aștepte,
lăsând alte 2-3 tramvaie să treacă spune multe.
Din ce în ce mai des auzim în discuții noile tramvaie produse de Astra cu licență SIEMENS pe partea de boghiuri/tracțiune, care vor fi livrate începând din vară și în capitală, dar nimeni nu ia în calcul partea de infrastructură. Ținând cont că prima oară vor intra în 41 după care pe liniile 1 și 10, cei de la STB ar trebui să ia în calcul în regim de urgență schimbarea încrucișării de la Calea Rahovei cu Strada Progresului unde se întâlnesc liniile 23/32 cu 1/10 și 25 un punct cu trafic mai intens decât încrucișarea de la Bd Timișoara cu Strada Brașov unde se întâlnesc 25 cu 41 unde și ea ar trebui schimbată.
Boghiurile noilor tramvaie Astra sunt echipate cu roți monobloc de import conform cu UIC, compatibilitate între infrastructură și materialul rulant la nivel european, ceea ce înseamnă că roțile sunt fabricate dintr-un oțel "moale" care nu reacționează bine la trecerile peste încrucișări sau joante. Sperăm să ne înșelăm și să fie totul bine dar experianta din zona feroviar dovedește contrariul.
Undeva în anul 2002 sau 2003 când linia 41 era integral modernizată, am văzut ce înseamnă o încrucișare de linii conform STAS. În momentul în care tramvaiul se apropia de încrucișare, pentru o distanță de câțiva metri rularea se făcea pe buza bandajului roții pentru a proteja punctul de contact dintre roată și șină, atunci mi se părea bizar că treceam peste alte linii de tramvai fără să se simtă nimic dar abia acum am înțeles logica din spatele proiectului.
Sursa text: Mobilitate.eu & România Feroviară
Sursa foto: România Feroviară
& Siemens