Prima actualizare (No. 39) din 2023 pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu
Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!
Cu un comportament pozitiv atipic perioadei care tocmai a trecut dar contemporan cu lumea civilizată din care toți visam să facem parte, PORR Construct & asociații nu au luat deloc pauză și progresul față de acum 3 săptămâni este mai mult decât vizibil.
În zona Grădiștea, PORR Construct a finalizat montarea pilelor provizorii de lansare al viitorului tablier care va fi înălțat peste râul Argeș. Pilele sunt vizibile mai bine în prima poză de sus. Grinzile viaductului și predalele sunt montate în procent de 95%, a mai rămas un spațiu gol vizibil în zona culeelor, cel mai probabil pentru a facilita montarea tablierului metalic.
Se lucrează în continuare destul de intens pentru regularizarea malurilor râului Argeș, pe malul drept unde sunt 3 utilaje specializate care realizează săpături verticale în adâncime pentru turnarea zidurilor de sprijin realizate din beton special armat până la adâncimea de aproximativ 30 metri.
În
Comana, se lucrează probabil în cel mai susținut ritm de până acum iar
progresele sunt mai mult decât vizibile, linia directă și cele 2 abătute fiind deja la locul lor iar lucrările au trecut de strada Șerban
Cantacuzino și se îndreaptă către malul drept al râului Neajlov, acolo
unde lucrările de artă sunt finalizate (pile și culee), situația
repetându-se și la Vidra, în ambele locații se așteaptă montarea
tablierelor.
Magazia care va adăposti echipamentele pentru intervențiile la linie și instalații tip comandă CED care va gestiona probabil întreaga circulație feroviară pe cei 59km ai liniei 102
este gata, iar clădirea gării este finalizată la roșu.
Din punct de vedere funcțional, clădirea gării va fi organizată în jurul spațiilor destinate călătorilor, respectiv sala de așteptare, casă de bilete, grupuri sanitare și spații tehnice.
Surpriză plăcută în zona peroanelor din gara Comana, unde au apărut deja primele elemente montate care fac parte din structura de bază a viitorului "mobilier urban" care vor compune copertinele peroanelor, dacă nu ne înșelăm, suprafață acoperită va fi de 70 metri lungime, mai mult decât suficient pentru viitoarele trenuri de navetă care vor opri în Comana.
Sursă foto & text: România Feroviară