Mai poate trenul în România să lase mașina personală în parcare și oamenii să plece in concediu pe calea ferată?
Utilizarea trenului în România ca variantă pentru deplasarea rutieră,
mereu a fost un subiect mai mult decât sensibil, un fel de "război al
lumilor".
Un lucru este clar, nu mai suntem în anii 80 când nu aveam nici mașini și nici drumuri, fiind constrânși de situație să alegem trenul, care și atunci, comparativ cu Europa de Vest condițiile erau mediocre în România, ne salvau vitezele medii și prețurile accesibile în funcție de rang: C, P, A și R, ranguri care acopereau toate nevoile populației în materie de tarife și confort.
Din fericire în 2021 odată cu ideea OTF privați de a utiliza ofertele
comerciale pentru rangul RegioExpres, un fel de Accelerat pe vremuri,
care erau cele mai utilizate trenuri la vremea lor, pentru 2 sau 3
persoane în funcție de distanță, trenul rămâne o variantă viabilă de luat în
calcul. Din păcate OTF privați ca Softrans SRL circulă doar pe anumite
rute gen Craiova - Constanța sau Brașov - Constanța și retur via București.
Trenurile au ofertă comercială pentru tarife care te fac să te gândești
puțin dacă să pleci la drum cu mașina sau cu trenul....
Țînând cont că urmează lunile iulie și august, spre Constanța Softrans
SRL devine varianta mai mult decât serioasă de a pleca în concediu.
Materialul rulant asincron produs la Softronic Craiova între 2014-2019
este singurul de ultima generație care circulă pe căile ferate din
România și impun standardul în calitate, siguranță și confort. Tarifele
de 34lei pe București - Constanța și 68lei pe Craiova - Constanța pentru o
călătorie la preț întreg, sunt exact ce ne trebuie; timpii de parcurs de
2h10min mai mult decât rezonabili pentru cei 225km dintre București și
Constanța sau 5h55min pentru cei 435 km dintre Craiova și Constanța.
Un lucru este clar, singura modalitate de a mai scoate din mașini de pe
șosele sunt ofertele comerciale, altfel, încet dar sigur, vom mai merge
cu trenul doar de plăcere ori să testăm material rulant abia intrat în
circulație sau pe cale de a fi retras din circulație. Rangul IR nu are
ce cauta în Mersul Trenurilor în România, să mai propui și majorarea
tarifelor e ridicol; nu mai discutăm nici de tarifele de la cușetă și/sau dormitor
care pentru o familie cu 2 copii, un drum de la Arad la Mangalia dus-întors, costă 1.320lei fără reduceri la cușetă de 6 paturi, cât un sejur
de 5 nopți la Neptun-Olimp cu mic dejun inclus!
Acestea fiind spuse, sursă foto în Saligny: România Feroviară