Poate comuna Comana să devină "Perla coroanei" pe linia 902 odată cu redeschiderea circulației feroviare?

10.08.2021
Încă din septembrie 1869 Gara Comana era cea mai frumoasă gară de pe linia 902 Filaret - București Progresu - Giurgiu, construită în cel mai pur stil englezesc de către Sir John Trevor Barclay care deținea compania "John Trevor Barclay & John Staniforth" contractată de către guvernul român în 1866 pentru construcția celor 65 km de cale ferată simplă. Gara fost construită central fiind încadrată inițial ca linia 1 directă și linia 2 abătută, în 1869 numai în Comana trenurile se puteau încrucișa și alimenta cu apă.


În 2021 gara Comana are o configurație cu 6 linii după cum urmează:

* linia 3 directă, linia 1 și linia 2 abătute;

* linia 4 abătută prin spatele gării (desființată);

* liniile 5 și 6 abătute care intră în clădirile de lângă gara, cel mai probabil foste remize de locomotive și/sau vagoane.

Chiar și 152 de ani mai târziu pe turnul de apă încă se poate citi destul de clar numele producătorului, o istorie uimitoare a firmei Eastwood Swingler Co, Victoria Iron Works, Derby England, companie care există și astăzi. Acum 2 ani când am fost prin gara Comana am descoperit 3 tipuri de șină și 5 producători precum: Reșița, Konigschutte, Donawitz, Trzynietz și PKP. Astăzi la 152 de ani distanță, toți producătorii străini marcați pe sine încă mai există și produc echipamente feroviare, Reșița in schimb a avut aceeași soartă ca aproape toată România de după 1989...

Comună Comana nu duce lipsă de atracții turistice de vizitat în sezonul de primăvară - toamnă, Parcul natural Comana, Delta Neajlovului, Mănăstirea Comana ridicată de Vlad Țepeș și nenumărate legende despre faimosul Domn al Țării Românești, sunt atracții care merită vizitate pentru o zi sau de ce nu un weekend întreg. Vor fi în stare cei din Comana să profite de redeschiderea traficului feroviar? Pe angajații primăriei Comana i-am văzut destul de interesați pe lângă șantierul de la Grădiștea, nu avem idee dacă era și primarul printre ei dar ne place să credem că semnele sunt bune, oamenii sunt orientați pozitiv către proiect, interesul tuturor e să vadă trenul cu călători oprind din nou în gara Comana.

Sursă foto în Comana: România Feroviară