OFICIAL: LTE logistics & transport a semnat azi un contract cadru pentru achiziționarea a 5 locomotive TransMontana v3.2 de la Softronic Craiova

11.08.2022

Astăzi s-a semnat contractul cadru între LTE logistics & transport Austria și Softronic Craiova pentru achizitionatea a 5 locomotive TransMontana v3.2. Cele 5 locomotive fac parte din noua versiune 3.2 care vor fi dotate și cu ETCS furnizat de Thales Group, locomotivele sunt autorizate TSI(Technical Specifications for Interoperability) la nivel european pentru remorcarea trenurilor de marfă cu V.max 120km/h.

ETCS este componenta centrală de semnalizare și control al trenurilor a ERTMS (European Rail Traffic Management System), Sistemul European de Management al Traficului Feroviar. ETCS calculează continuu o viteză maximă sigură pentru fiecare tren, cu semnalizare cabină pentru mecanic și sistemele de bord care preiau controlul în cazul în care viteză admisă este depășită. Pentru ETCS, echipamentele de cale și sistemele transportate de tren trebuie să fie standardizate în funcție de diferitele niveluri ETCS pentru fiecare țară/sistem feroviar în parte.

Primele două locomotive din noua serie pentru LTE vor fi livrate în 2023 și vor face serviciu în România, Ungaria și de ce nu, în Austria. LTE deține acum 5 locomotive TransMontana cu seriile 480-004, 019, 024, 029 și 030 care fac serviciul comercial in Romania, Bulgaria, Ungaria si Slovacia.


LTE logistics & transport Austria va deține la începutul anului 2025 o flota de 10 locomotive TransMontana fabricate în Softronic Craiova între 2017 și 2024, versiunile 1.0, 2.0 și 3.2. Evoluția constanța a proiectului TransMontana și cele 6 sisteme de tracțiune asincrone, fac locomotivele produse în Softronic un produs de succes la export încă din 2018, sunt locomotive ideale pentru tracțiunea trenurilor grele de marfă pe cale ferată de deal și munte.


Locomotiva TransMontana este o locomotivă electrică de tip Co-Co, echipată cu șase motoare electrice asincrone, locomotiva are puterea de 6000 kW (putere nominală în regim continuu limitată electronic). Ea poate opera atât pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 25 kV și 50 Hz, cât și pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 15 kV și 162/3 Hz (Austria, Suedia).

Viteza maximă este de 160 km/h și are sistem de recuperare a energiei în timpul frânării. Locomotiva este realizată după un proiect propriu Softronic. Modelul de bază este în producție din 2010 și se află în dotările CFR și Deutsche Bahn - DB (România), Magyar Államvasutak Zrt. - MÁV și Central European Railway - CER (Ungaria), și este autorizată pentru a circula în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia și Suedia.

Locomotiva TransMontana ajunsă acum la a 3-a versiune a fost proiectată, construită, testată și autorizată pentru altitudinea de 1.500m, temperatura minimă -30*C, maximă +40*C și o umiditate relativă de 100%. Teoretic sunt valorile la care locomotiva este garantată să functioneaze conform proiect, dar asta nu înseamnă că limitele nu pot fi depășite fără probleme. Nu odată am văzut locomotivele asigurând serviciul de tracțiune al trenurilor de marfă în Câmpia Bărăganului la temperaturi mai mari de 45*C la umbră și 55*C la soare.

Sursă foto & text: Softronic Craiova & România Feroviară

https://www.softronic.ro/