Odată cu noul mers al trenurilor de călători, SOFTRANS SRL devine un OTF privat furnizor de servicii "mediocre"
Dragi prieteni feroviari și nu numai, ieri am văzut pe site-ul
SOFTRANS SRL actualizarea
cu noile trenuri aflate în circulație din 11 decembrie 2022 iar astăzi venim cu primele concluzii!
Dacă până acum SOFTRANS SRL
oferea un serviciu premium, începând ziua de Luni (12 dec. 2022), tarifele se păstrează dar
sunt adăugate foarte multe opriri pentru a se încadra în rangul RE (Regio-Express).
Astfel trenurile Softrans ne vor duce de la București Nord la Craiova în aprox. 4 ore, asta pentru că M100 (mai ales pe segmentul București - Craiova) pe lângă volumul de trafic ridicat (atât cel de călători cât și cel de marfă) infrastructura este în proporție de 70-80 % pur și simplu "daună totală" (de la restricțiile care apar spontan pe anumite porțiuni, timpi morți cu trenuri la sector și trenuri care se defectează în linie curentă care dau peste cap traficul zonal...etc etc...).
Dacă până acum pe ruta Craiova - București Nord, SOFTRANS avea cel mai
bun raport calitate/preț având doar 3 opriri (Caracal, Roșiori Nord, Videle), începând de Luni (12 dec.2022) va avea 12 opriri și o durată de
parcurs de aprox. 3h50min (asta fără eventualele posibile întârzieri de pe parcurs!).
Pe scurt și pe înțelesul tuturor, de la 3h25min cât facem acum, de săptămâna viitoare parcurgem aceeași distanță dar în 3h50min "pe hârtie" (în realitate garantat se va depăși pragul psihologic de 4 ore).
Pe
M300 București Nord - Brașov situația e puțin mai 'roză' iar SOFTRANS
adaugă "doar" 3 opriri în plus față de actualul mers la Periș - Buftea -
Chitila, adăugând doar 10 minute adiționale față de actualul mers și de
la 2h25min acum, săptămâna viitoare va fi 2h35min.
M300 fiind magistrală modernizată, timpii adăugați cu cele 3 opriri adiționale nu sunt o tragedie, dar pe M100 în schimb situația este cu totul alta (timpul de aproape 4 ore între București - Craiova mai fac trenul atractiv doar pentru navetiști...).
Dacă actuală goana după subvenție a conducerii SOFTRANS se menține iar în sezonul estival 2023, există posibilitatea ca SOFTRANS să piardă "călătorii premium" de distanță lungă.
Sursă foto & text: România Feroviară