Neputința continuă a STB și "superficialitatea" TPBI sunt de neînțeles

28.02.2023

Odată cu intrarea în circulație a primelor 21 de tramvaie Astra Metropolitan în linia 41, am început să observăm câteva modificări în repartizarea vagoanelor din cadrul STB.

 După cum știți și dumneavoastră, vagoanele verzi V3A CH-PPC V3.0 au fost repartizate la depoul Bucureștii Noi (prin decizia TPBI probabil), iar celălalt excedent de V3A CH-PPC a plecat provizoriu sau permanent spre Giurgiu și Dudești.

Îmbunătățirea este într-adevăr vizibilă, mai ales în liniile 25 și 32 care acum au parte de V3A CH-PPC "exilate" din linia 41. Problema pe care noi o vedem la Bucureștii Noi și încercăm acum să aducem în discuție subiectul cât e cald.

Întâmplător, sâmbăta trecută am avut treabă prin centrul capitalei și am zis să aleg STB'ul chiar dacă cu 3 săptămâni înainte tot într-o zi de sâmbătă, din cauza lor am pierdut jumătate de zi. Știam că 4021 e în traseu, în linia 44 și am zis să-l prind cumva într-un "mic ocol" înapoi spre casă.

Ei bine, aici mi-am cam "dat foc la valiză" inițial nu mi-a venit să cred dar se cam stă chiar și 30 min între tramvaie, fapt care face mersul pe jos să fie la fel de "rapid" ca STB'ul care circulă cu maxim 20km/h în linia 44, unde cele 3 ture repartizate sâmbătă și duminică sunt un fel de n'ar mai fi, la fel și legătura cu metroul din Gara de Nord.

Am încercat 3 zile să văd utilitatea unui (sau unor ) V3A CH-PPC v3.0 în linia asta care pleacă de undeva și ajunge nicăieri, când 3-4 vagoane Tatra sunt ultra suficiente în fiecare zi din săptămână. Nu este decizia noastră și nu îi vedem logica pentru că din cei 8 călători transportați spre Gara de Nord, am fost singurul care a validat abonamentul...

Duminică am zis să-mi mai amăgesc amarul de sâmbătă în 2 prăjituri și ce să credeți, mergând agale spre cofetărie, surpriză, același impunător 4021 apare mândru pe Calea Ferentarilor în linia 11 de parcă și-a regăsit brusc utilitatea în transportul în comun din capitală.

Chiar dacă era duminică linia 11 funcționa normal, "linie de viteză" unde ca printr-un miracol, în 90% din cazuri vatmanii țin timpii și vin echilibrat în stații, linia 11 are și legătură cu metroul (în stația Piața Danny Huwe se poate intra la M5 Academia Militară).

Să vedeți diferența între cele 2 linii și logica pe care încercăm să o abordăm; în ziua de duminică în linia 11 V3A CH-PPC 4021 a transportat într-o singură tură probabil același număr de călători transportați toată ziua de sâmbătă în 44...


Altă anomalie a fost faptul că din 7 tramvaie cu RR sau modernizate, sâmbătă și duminică au circulat doar 2, ele fiind 4021 și 091 diferența până la 4014, 224, 268, 4036 au rămas în depou iar 4008 stă în URAC de cel puțin 3 săptămâni, finalizat și gata de traseu fizic pare că nu și scriptic...

Din păcate, în continuare vedem astfel de tramvaie în circulație în anul 2023, nu avem nimic cu tramvaiele Tatra dar sunt depășite fizic și moral fiind utile în liniile 3, 44, 47, eficiența lor este deja "dovedită", transportă de 3 ori mai puțini călători și consumă de 2 ori mai mult curent decât un V3A CH-PPC.

Poate cumva și cândva celor din PMB/STB/TPBI le va veni logica la cap și vor renunta la modernizarea celor 20 de vagoane Tatra iar banii vor fi redirecționați către modernizarea a 20 V3A CH-PPC v3.0, dar nu în ritmul actual de lucru cu un V3A CH-PPC v3.0 ieșit din URAC odata la 6 luni de zile...

În speranța că nu v-am plictisit, noi vă mulțumim că urmăriți site-ul România Feroviară și citiți articolele până la capăt, poate așa iese ceva bun din asta pentru că nu toate deciziile sunt ce trebuie din punct de vedere logic și al eficienței (cel puțin asta se vede în realitate pe teren).

Surse foto & text: România Feroviară