Monitorizare circulație linia 102: Mentenanță zero la automotoare, întârzieri zilnice și anulari disimulate
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi continuăm cu Linia 102 și constatările triste pe care am ajuns să le facem în fiecare zi pe secție. Pentru o linie care a fost închisă timp de aproape 19 ani, nu mică ne-a fost mirarea când am văzut cum vin oamenii la tren pe relația București Progresul - Giurgiu!
Acest
factor pare că nu împiedică SNTFC CFR Călători și SNCF CFR Infrastructură (în București Progresul avem
deja bălării de aproape un metru!). Să-și
bată joc de o linie care funcționează nesperat de bine de la
redeschidere. Apreciem că CFR Călători au introdus 7 perechi de trenuri
dar după o lună de circulație este mai mult decât necesară și apariția
unui operator privat...
Stați! Nu aruncați cu pietre!
Inițial mai aveam puțin și cădeam în capcana dezinformărilor din mediul on-line, cum că Electroputere VFU Pașcani nu-și face treaba în cazul reviziilor R9, nimic mai fals!
Electroputere VFU Pașcani face o treabă
excelentă, în
condițiile actuale de piață a pieselor de schimb, în care nu se mai produc
sau care se găsesc foarte greu la producători/furnizori.
Problemele
cu automotoarele Siemens SR 20-D apar în cadrul remizei de automotoare
din Depoul București Călători, acolo unde mentenanța nu pare că
mai există,...indiferent de ce ar spune câțiva formatori de opinie falsă, să știți că
avem și noi informațiile noastre (sursele noastre), informații care sunt de-a dreptul
tragice, confirmate de ce se întâmplă zilnic pe teren!
Am văzut nu odată, cum echipele repartizate trenurilor fac tot ce este omenește posibil să țină timpii și să nu aibă întârzieri pe traseu, și nu este normal ca mecanicul să stea și să măture la capăt de linie radiatoarele pentru a evita suratemperatura în motoare, pe care nu are cine să le curețe în depou din cauza indolenței! Sau a compresorului pus pe butuci/defect din remiză, ori șefi de tren care la capăt de linie cară zeci de litrii de apă pentru instalațiile de răcire defecte cu pierderi de apă ale automotoarelor!
Zilnic
avem situații în care automotoarele sunt scoase cu întârziere din depou
pentru că, vă
vine să credeți sau nu, Depoul București Călători are cel
mai mare număr de Siemens SR 20-D trecute prin revizie capitală, cam degeaba. Nu demult R 9709 a fost anulat dar pe infofer a fost trecut cu 145 min întârziere!
Lucru absolut penibil, să ai cel mai mare număr de automotoare reparate capital, dar să nu fi în stare să asiguri materialul rulant pentru Linia 102 și nu numai....
În
zona viaductului Grădiștea, PORR Construct continuă lucrările la care
s-au angajat prin contract și mai au puțin și termină regularizarea
malurilor a râului Argeș, spunem "puțin" dar până în toamnă
tot se va mai
lucra în zonă.
Baza tabilerului metalic și viaductul a fost acoperit cu o membrană cauciucată
hidroizolantă, care are rolul de a împiedica umezeala să atace metalul
sau betonul din care este construit viaductul. Am văzut ceva senzori de
monitorizare cu infraroșu, senzori de urmărire a deplasărilor de teren
din satelit și sistem de supraveghere video.
Sistemele se supraveghere sunt prezente în toate cele 3 locațiile precum Vidra, Grădiștea și Comana așa că aviz amatorilor de artă eșuată cu pretenții de graffitti că s-ar putea să plătească scump orice derapaj comportamental în zonă!
Toate cele bune, până data viitoare!
Sursă foto & text: România Feroviară