Monitorizare circulație linia 102: Mentenanță zero la automotoare, întârzieri zilnice și anulari disimulate

03.07.2024

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi continuăm cu Linia 102 și constatările triste pe care am ajuns să le facem în fiecare zi pe secție. Pentru o linie care a fost închisă timp de aproape 19 ani, nu mică ne-a fost mirarea când am văzut cum vin oamenii la tren pe relația București Progresul - Giurgiu!

Acest factor pare că nu împiedică SNTFC CFR Călători și SNCF CFR Infrastructură (în București Progresul avem deja  bălării de aproape un metru!). Să-și bată joc de o linie care funcționează nesperat de bine de la redeschidere. Apreciem că CFR Călători au introdus 7 perechi de trenuri dar după o lună de circulație este mai mult decât necesară și apariția unui operator privat...

Stați! Nu aruncați cu pietre!


Noi am mai spus cu alte ocazii că anumite trenuri chiar necesită suplimentare, ceea ce este minunat dar să ai întârzieri din cauza lenii sau a indiferenței anumitor factori din interior, deja este penibil...

Inițial mai aveam puțin și cădeam în capcana dezinformărilor din mediul on-line, cum că Electroputere VFU Pașcani nu-și face treaba în cazul reviziilor R9, nimic mai fals

Electroputere VFU Pașcani face o treabă excelentă, în condițiile actuale de piață a pieselor de schimb, în care nu se mai produc sau care se găsesc foarte greu la producători/furnizori.

Problemele cu automotoarele Siemens SR 20-D apar în cadrul remizei de automotoare din Depoul București Călători, acolo unde mentenanța nu pare că mai există,...indiferent de ce ar spune câțiva formatori de opinie falsă, să știți că avem și noi informațiile noastre (sursele noastre), informații care sunt de-a dreptul tragice, confirmate de ce se întâmplă zilnic pe teren!

Am văzut nu odată, cum echipele repartizate trenurilor fac tot ce este omenește posibil să țină timpii și să nu aibă întârzieri pe traseu, și nu este normal ca mecanicul să stea și să măture la capăt de linie radiatoarele pentru a evita suratemperatura în motoare, pe care nu are cine să le curețe în depou din cauza indolenței! Sau a compresorului pus pe butuci/defect din remiză, ori șefi de tren care la capăt de linie cară zeci de litrii de apă pentru instalațiile de răcire defecte cu pierderi de apă ale automotoarelor!

Zilnic avem situații în care automotoarele sunt scoase cu întârziere din depou pentru că, vă vine să credeți sau nu, Depoul București Călători are cel mai mare număr de Siemens SR 20-D trecute prin revizie capitală, cam degeaba. Nu demult R 9709 a fost anulat dar pe infofer a fost trecut cu 145 min întârziere!

În realitate trenul R 9709 a fost făcut cu automotirul pentru R 9711 dar ca să nu dea prost "pe hârtie" în loc să scrie în sistem R 9709 anulat, au făcut 2 trenuri în 1 și anume R9709/R9711


Lucru absolut penibil, să ai cel mai mare număr de automotoare reparate capital, dar să nu fi în stare să asiguri materialul rulant pentru Linia 102 și nu numai....

În zona viaductului Grădiștea, PORR Construct continuă lucrările la care s-au angajat prin contract și mai au puțin și termină regularizarea malurilor a râului Argeș, spunem "puțin" dar până în toamnă tot se va mai lucra în zonă.

Baza tabilerului metalic și viaductul a fost acoperit cu o membrană cauciucată hidroizolantă, care are rolul de a împiedica umezeala să atace metalul sau betonul din care este construit viaductul. Am văzut ceva senzori de monitorizare cu infraroșu, senzori de urmărire a deplasărilor de teren din satelit și sistem de supraveghere video.

Sistemele se supraveghere sunt prezente în toate cele 3 locațiile precum Vidra, Grădiștea și Comana așa că aviz amatorilor de artă eșuată cu pretenții de graffitti că s-ar putea să plătească scump orice derapaj comportamental în zonă!

Toate cele bune, până data viitoare!

Sursă foto & text: România Feroviară