Monitorizare circulație linia 102: Încrucișare trenuri numai în Comana ca pe vremea Regelul Carol I

02.08.2024

Gara Comana era 1869 de importanță strategică, construită în cel mai pur stil englezesc (tip central, înconjurată de 2 linii), doar aici trenurile puteau încrucișa și locomotivele să alimenteze cu apă. În 2024 la aproape 155 de ani de la darea în circulație a liniei 102, din cauza neputinței gestionarului de infrastrucrura care e orice numai gestionar nu, trenurile de pe linia 102 tot numai în Comana încrucișează!

Am văzut de ceva timp vloggeri și jurnaliști amatori care se dădeau deranjați că panourile informative nu finctioneaza. Dragilor ecuația este destul de simplă, tabela funcționează non-stop iar panourile mici de pe peroane pornesc cu 15-20min înainte de sosirea trenurilor și afișează toate informațiile necesare în momentul respectiv, exact cum este și în Gara de Nord.

Chiar dacă în calendar scrie ca suntem in august 2024, România feroviară și nu numai sunt undeva prin anul 1924. Trebuie să subliniem că PORR Construct și-a făcut treaba din caietul de sarcini și avem linii abătute cu macazuri funcționale în Vidra, Mihai Bravu și Băneasa Giurgiu, locuri unde trenurile pot încrucișa dar CFR Infrastructură cel mai probabil nu dispune de personalul necesar pentru realizarea acestei manevre.

Și uite așa apare efectul de domino în care dacă un tren întârzie trebuie să fie așteptat în Comana de celălalt tren care poate nu are întârziere chiar și 30min. Am pățit asta pe pielea noastră și nu este în regulă, am stat în Comana 27min că să așteptăm trenul care venea din Bucuresti - Jilava, păi în 27 min cred că ajungeam noi fără probleme în Jilava dar cine suntem noi, călătorii plătitori de bilet să spunem angajaților CFR Infrastructură cum să-și facă treaba ?!?

Nu am înțeles niciodată de ce poporului român îi place să fie un popor de troglodiți, oameni care dacă nu sunt chinuiți și umiliți în viață de zi cu zi nu se simt bine, iar dacă nu-i chinuie alții se chinuie singuri. Este peste puterea mea de înțelegere de ce când afară sunt 38*C toți stau în căldură pe peron și nu în sala de așteptare, acolo unde unde climatizarea funcționează impecabil și menține fără probleme 25*C.

Menționez că televizoarele din sala de așteptare funcționează și afișează permanent informații despre mersul trenurilor, până acum nimic de comentat dar șocul cel mai puternic a venit când am vizitat toaletele, toalete deja distruse la nici o lună de la redeschiderea circulației feroviare.

Revenind la toalete, din punct de vedere al curățeniei nimic de reproșat, curate și fără mirosuri înțepătoare, de fapt fără nici un miros, lucru foarte rar pentru toaletele publice din gările românești, din păcate acestea au fost distruse de personalul care le întreține.

Cei care aveți mobilier de baie/bucătărie din inox acasă, probabil cunoașteți că acest material se spală/curata cu soluții speciale, ei bine, se pare că nu toată lumea știe. Chiuvetele, wc'urile și pisoarele din toaleta gării din Comana au fost distrule de utilizarea soluțiilor alcaline(cel mai probabil clor) și arată deplorabil.

Partea proastă este că nu cred și nu văd cum mai pot fii salvate pentru că, pare un inox mai ieftin, probabil din China sau Turcia care deja înflorește de rugină sau ceva asemănător cu rugina care iese din interiorul materialului...

Revenind la mersul trenurilor acestea sunt suficiente momentan, salubrizate decent, preț călătorie 12 lei pe relația București Progresul - Giurgiu, la jumătate față de stimabilii cu mocrobuze care și-au luat o lovitură destul de serioasă din punctul asta de vedere.

Mentenanța în remiza de automotoare din București încă lasă mult de dorit, personalul de tren se chinuie zilnic cu fenomenul de supratemperatură în motoare și radiatoare mereu înfundate cu pământ și vegetație. Menționăm că personalul de tren face zilnic tot ce le stă în puteri să țină timpii dar nu au mereu sorți de izbândă...

Urmează perioada de concediu și mai prezentăm săptămâna viitoare cu un subiect mai mult decât interesant, povestea Softronic din spatele modernizarii EA 229, prima locomotivă modernizată pentru CFR Călători din cadrul PNRR.

Sursă foto & text: România Feroviară