Lipsa de material rulant: Fals pretext pentru cât de bine merge treaba pe Căile Ferate din România

28.04.2024

Dragi prieteni feroviari și nu numai, ne aflăm în cea mai grea săptămâna pentru toți operatorii feroviari din România și încercăm să deschidem cumva ochii la imaginea de ansamblu al Cailor Ferate din România, o imagine nu prea plăcută mai ales în intervalul prezent, 29 Aprilie - 6 Mai 2024!

Din păcate, SNTFC CFR Călători și-a atins capacitatea de transport. Cu doar o săptămâna înainte de 1 Mai, aproape toate locurile din trenurile operatorului de stat erau rezervate indiferent de numărul de vagoane cu care au "suplimentat" garniturile....

Imaginea de mai sus ne arată foarte clar situația îngrijorătoare în care a ajuns operatorul feroviar de stat. Nici un tren spre Mangalia nu mai are locuri libere în ziua de 1 Mai încă de săptămâna trecută... Am atras atenția asupra acestui aspect și nimeni nu a mișcat nimic, au intrat unii pe articol, au citit și au mers mai departe....

Cum ne dăm seama despre lucrul ăsta? Ei bine dragilor, postările despre CFR au foarte puține aprecieri (like / love / hate...etc.) dar foarte multe accesări pe site (România Feroviară.ro ) sau Facebook!

Cum de s-a ajuns aici? Am putea scrie foarte mult dar nu riscăm să intrăm în zona denigrării (în mintea unora) dar observăm că de cel puțin un an, un an și jumătate nu am mai văzut licitații pentru efectuare revizii, reparații sau repunere în circulație vagoane noi.

Presa a mai relatat și la radio/TV situații incredibile prin care reviziile vagoanelor erau prelungite cu încă 6 luni peste termenul limită când vagoanele trebuiau revizuite/reparate și repuse în circulație în condiții de siguranță!

Din păcate, nici operatorii privați de transport călători nu o duc prea bine... Capacitatea de transport a acestora e cam aceeași ca acum 2, 3 sau chiar 4 ani și nu pot prelua întreg fluxul de călători rămași la peron din cauza operatorului de stat!

Softrans Călători și Transferoviar Călători lipsesc de la apel, Regio Călători în care ne puneam cele mai mari speranțe au dat-o în gard cu stil și talent dacă vorbim despre IR 11084 Brașov - București Băneasa - Mangalia, forțând călătorii să achiziționeze bilete numai de la casele de marcat, fără posibilitatea de a achiziționa on-line și de aici bănuim că nici ei nu au material rulant disponibil! Problema întâmpinată chiar de noi (echipa RF)!

Nu știm ce vor face Astra Trans Carpatic dar cel mai probabil vor lega 2 automotoare pentru că nu vor avea disponibile 3 sau chiar 4 automotoare tip IC 2 pentru trenul IR 11505 București Nord - Constanța - Mangalia? Chiar dacă ar lega 3 automotoare, capacitatea de transport este limitată la 300 călători, un procent prea mic pentru numărul mare de cereri din această perioadă!

Rămâne de văzut cum se desfășoară această mini vacanță de 1Mai, combinată cu Sărbătorile de Paști. Agenda e pregătită pentru notițe și evaluare.

Surse foto & text: România Feroviară