Linia 902 București Progresul - Giurgiu, întâmplări din trecut, acțiuni în prezent și consecințe în viitor

06.10.2021
Construcția primei linii București - Giurgiu a fost concesionată societății britanice Barkley - Stabiforth la data de 13 septembrie 1865, inaugurarea oficială a avut loc la 31 octombrie 1869. Regele Carol I a ajuns prima oară cu trenul la Giurgiu pe 7 septembrie 1869, inaugurând astfel primul tren care a circulat pe linia de 67 km București Filaret - Giurgiu, înaintea deschiderii oficiale a traficului, la data de 31 (pe stil vechi) octombrie 1869.
Inaugurată în 1869 și modernizată în 2013, gara Giurgiu Oraș este printre cele mai curate, îngrijite și prietenoase gări cu publicul călător. Cele 5 trenuri care mai ajung astăzi în Giurgiu Oraș, 2 directe din capitală și 3 locale de la Videle, animă timid peroanele gării. Gara Giurgiu Oraș nu a dezamăgit niciodată în ultimii ani când am trecut prin zonă, panourile de informare ale călătorilor funcționează la fel ca și automatele pentru bilete iar în sezonul rece instalația de încălzire își face mereu simțită prezența, lucru mai rar întâlnit în majoritatea gărilor din România.

În contextul în care traficul feroviar de marfă crește de la un an la altul, multe țări (guverne) făcând din asta o adevărată obsesie (în sensul bun), încercând să scoată cât mai multă marfă de pe șosele, România pare încă circumspectă din punctul asta de vedere. Datorită OTF privați de marfă, cantitățile de marfă transportate pe feroviar în România au parte de o creștere timidă în ultimii ani.

Odată cu finalizarea lucrărilor și redeschiderea circulației feroviare pe linia 902, România Feroviară anticipează în primii 2 ani de la redeschiderea circulației, că traficul de marfă îl va depăși pe cel de călători. CFR Infrastructură trebuie să speculeze răgazul rămas până în 2023 și să remedieze punctele critice de pe centura feroviară a capitalei dintre Jilava și Chiajna/Chitila dar nu numai.

Sursă foto din Giurgiu Oraș și Nord: România Feroviară