Actualizarea de seară despre linia 102: astăzi venim cu noutăți din Comana și Vidra
Dacă
în Grădiștea peisajul arhitectural rămâne cam la fel, trecerea peste
răul Argeș rezlizandu-se printr-un pod de cale ferată și un viaduct +
rambleu, în Comana complexitatea și anvergura lucrărilor schimbă radical
zona față de cum era înainte.
Pe
lângă lucrările complexe de stabilizare și consolidare ale terenului
avem și lucrări de eliminare a apelor prin realizarea de podețe din
prefabricate, canale de scurgere și regularizarea cursului răului
Gurbanului, implicit controlarea zonei mlăștinoase de la intrarea din
Pădurea Gurbanului, traverse tip 22 cu elemente flexibile fonoabsorbante și eliminare a vibrațiilor.
Pentru prima oară în aproape 10 ani de zile vedem gara din Vidra scăpată dintre arbori, arbuști și boscheți crescuți necontrolat printre linii, liniile 3 și 4 au avut traversele cu probleme înlocuite cu traverse tip 22 din beton precomprimat iar prisma de balast a fost refăcută. Stocurile de materiale încă există, semn că PORR Construct va repună în circulație și liniile 1 și 2 pentru că de la Vidra până la Comana tranurile nu vor mai avea unde să încrucișeze, cele 4 linii din gara Grădiștea au dispărut făcând loc noului viaduct care va lega podul peste răul Argeș.
Deși nu ne place să anticipăm și mai mereu venim cu dovezi, cel mai probabil podurile peste răul Sabar vor fi ultimele montate, după ce termină la Grădiștea PORR Construct se va mută cu ridicarea elevatiilor la Comana pentru podul care va traversa răul Neajlov!
Sursă foto & text: România Feroviară.