La 163 de ani de la -Mica Unire- (24 ianuarie 1859), gara Comana cea mai veche gară din Principatele Române (Vechiul Regat), e istorie
Construită acum 153 de ani în cel mai pur stil englezesc, gara centrală înconjurată de 2 linii de cale ferată, gara Comana și-a găsit obștescul sfârșit sub ciocanul de abataj al excavatorului în data de 23 ianuarie 2022. Adevărul e că nici mult nu mai avea și probabil se prăbușea singură sub propria greutate a trecerii timpului... Este o realitate cruntă dar trebuie să o acceptăm, progresul este mult mai important decât istoria (nu spunem că istoria nu ar fi importantă!), într-un fel istoria ne obligă să mergem mai departe fără să ne mai uităm înapoi, trebuie să privim înainte.
Martoră a primului regulament special de circulație feroviară din
Vechiul Regat, regulamentul special Nr. 2 din 1869, care stipula clar
condițiile în care cele două trenuri care făceau cruce erau obligate să
se aștepte
reciproc, indiferent ce întârziere acumula unul dintre ele. Este bine că
întreaga zonă este reconfigurată, terasamentul din capul "X" (spre Giurgiu)
este stabilizat/consolidat cu piloți de fundare din beton, în adâncime. Curbele sunt
recalculate și nu trebuie să fugă în exterior devierea de 14 metri nou
realizată.
În decembrie am spus că se lucrează intens în zona Frătești - Daia Hm. - Taban Hc, schimbare traverse fisurate și completare prisma de balast în vederea pregătirii liniei pentru trenul de lucru. Astăzi se lucrează într-un ritm destul de alert între Băneasa Giurgiu și Mihai Bravu, o încântare pentru ochi să vezi cum traversele noi își găsesc locul pe linia 102. PORR Construct se țin de promisiune, ceea ce am vorbit în iulie se întâmplă acum, chiar au o "armată" de oameni care lucrează pe mai multe fronturi de lucru pe linia 902.
La Grădiștea forezele lucrează aproape non-stop pentru piloții de fundare al pilelor
noului viaduct care va fi construit pe vechiul traseu al căii ferate. Deja în capul "Y" (spre București) al gării se poate vedea pe unde va fi
construit viaductul.
Și aici lucrările avensează într-un ritm atipic pentru România unde normalitatea a devenit nefirească și ne surprinde plăcut la fiecare vizită realizată pe șantierul liniei 102, cea mai veche linie din Principatele Române.
Sursa foto Linia 102: România Feroviară