Din 20/01/2025 CFR Călători anulează 3 perechi de trenuri pe linia 102 București Progresu - Giurgiu

20.01.2025

Linia 102 București Progresu-Giurgiu via Comana;

- Peste 110 milioane euro investiți în redeschiderea circulației;
- Patru poduri de cale ferată și un viaduct de construcție nouă;
- Circulație redeschisă după 18 ani;
- Estimativ s-au transportat peste 100.000 călători în primele 7 luni;
- CFR Călători anulează 3 perechi de trenuri, printre care R 9710 (cel mai aglomerat tren de pe secție).

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi suntem martorii unui fenomen care este peste puterea noastră de înțelegere și a tuturor legilor fizicii care guvernează universul în care trăim, in micul nostru colț din galaxie...

Vom avea anulate 43% din trenurile de pe secție, trenuri cu grad de ocupare mare, estimativ între 80% și 100% și chiar peste 100% dacă discutăm despre R 9710 (unul dintre trenurile vedetă ale liniei pe lângă R 9705)...

Începând de astăzi, CFR Călători anulează 3 perechi de trenuri pe Linia 102: vorbim despre:

R 9701 / R 9702, R 9706 / R 9707 și R 9709 / R 9710. 

Printre aceste trenuri anulate se află și unul dintre cele mai aglomerate trenuri de pe secție: 

R 9710.

Nu odată, am mers cu ele, dar păcat că nu am filmat și făcut poze. Asta pentru că am fi creat disconfort călătorilor care stăteau și în picioare, din Comana R9710 era ca un tramvai din capitală care circulă la orele de vârf, când abia își închidea ușile la plecarea din statie!

Cum relatează și colegii de la Club feroviar (foto sus), urmează o perioadă mai mult decât nefericită dacă discutăm despre transportul feroviar de călători din România, cel puțin 50 de trenuri anulate pe SRTFC București și Brașov din cauze necunoscute.


Spunem cauze necunoscute pentru că nimeni din minister nu poate justifica anularea trenurilor R 9710, printre sau dacă nu cel mai aglomerat tren de pe linia 102! Tocmai când ne bucuram că Mersul Trenurilor pe linia 102 fusese ca printr-o minune echilibrat și orientat către nevoile publicului călător...

Linia 102 de cale ferată București Progresul - Giurgiu a fost modernizată și reabilitată parțial de PORR Construct, circulația feroviară fiind redeschisă în Iunie 2024, după aproape 18 ani de indolență!

S-au investit peste 110 milioane de euro (fonduri europene) pentru redeschiderea circulației pentru ca la nici un an de la redeschidere liniei, să se anuleze 43% din trenurile de pe secție. Această decizie lasă un mare semn de întrebare legat de siguranță circulației!

Cele 9 ore în care nu va circula nici un tren între București Progresu - Giurgiu sunt o invitație la furat componente de cale ferată în zona Vidra, așa cum s-a mai întâmplat de atâtea ori în zona aia! Oare cei care vin cu aceste decizii luate aiurea, își vor asuma riscul apariției furturilor de componente de cale ferată?

Nu cred că cineva din minister a făcut măcar un studiu să vadă ce trenuri se anulează, nu a verificat nimeni gradul de ocupare. Nimeni nu a fost în teren să vadă câți călători sunt real și nimeni nu cred că a analizat ce trenuri merită într-adevăr să fie anulate...


Sursă foto: România Feroviară, Club Feroviar & Infofer
Sursă text: România Feroviară