Când România anulează și suspendă licitații pe bandă rulantă, Polonia își protejează industria feroviară facilitând achiziția de...
Dragi
prieteni feroviari și nu numai, recent am văzut pe site-urile web un
exemplu de bună practică, în timp ce România anulează și suspendă pe
bandă rulantă licitații din fonduri europene nerambursabile, Polonia își
protejază
industria feroviară și anunță cum PKP InterCity
achiziționează de la PESA 16 locomotive serie SU160 Gama Marathon
hibride model 111DE.
PKP
Intercity este o companie ce aparține PKP Group Polonia și este
responsabilă cu asigurarea serviciului InterCity pe distanțe lungi între
orașele mari din Polonia, și operează majoritatea trenurilor
internaționale spre și dinspre Polonia. Pesa Gama este o locomotivă
produsă prima oară în 2012 care poate fi configurată în varianta
electrică, diesel și hibridă.
PESA Gama Marathon 111DE este primul model cu adevărat bi-mode (hibrid) al producătorului polonez, prototip produs prima oară în 2021 în colaborare cu IPS Tabor (partea diesel) și care acum poate remorcă trenurile de călători cu o V.max 160 km/h în modul electric și 120 km/h în tracțiune diesel, viteze decente și de bun simt pentru o locomotivă hibridă. Modelul precedent PESA Gama Marathon avea un motor diesel de doar 403kW (540cp) folosit numai la manevră în depouri.
România are capacitatea de a-și produce singură locomotive asincrone de ultima generație, EMU & DMU, vagoane și tot ce are nevoie pentru a ieși din situația în care se află acum, din păcate (sau fericire pentru că încă mai există) producătorii interni care vând producția la export și își extind portofoliul datorită clienților externi.
Nu mai producem vagoane ci tramvaie, iar odată la câțiva ani sunt vizitați de politicieni aflați în căutare de capital de imagine, fără a fi capabili să vină cu soluții reale de bună practică cum fac vecinii noștri sau oricare alt stat din Europa...
Sursă foto: PESA Polonia
Sursă text: România Feroviară