București Progresul - Giurgiu: Start mai bun la capitolul călători decât București Nord - Aeroport Henri Coandă(Otopeni)
Această
statistică a fost făcută publică într-un articol de către DG de la ARF
dar din păcate nu mai găsim articolul că să putem prelua link'ul cu
declarația. La cum arată gradul de încărcare al trenurior, cifrele nu
sunt departe de realitate.
Mai multe detalii se pot accesa în link'ul de mai jos;
Făcând
o comparație cu începuturile liniei București Nord - Aeroport Otopeni
acolo unde foarte greu au început călătorii să apară mai ales în primul
an de circulație, să pleci de la 10.000 călători din prima lună pe
București Progresul - Giurgiu mi se pare ceva incerdibil.
Cel mai probabil luna august va veni cu o scădere a numărului de călători din cauza perioadei de concedii pe linia 102 dar din septembrie se așteaptă o creștere sigură dar constantă până la sfârșitul anului, unde sper să ajungem la o medie de 15.000 călători pe luna.
În ultima perioada avem cereri de dublare a anumitor trenuri cum ar fi R 9700 de luni până vineri și R 9710(în weekend) ambele cu plecare din Giurgiu iar R 9703 sau alt tren suplimentar(posibil TFC de la noul mers) cu plecare la 07:29 din București Progresul spre Giurgiu, pentru a facilita transportul navetiștilor!
Din păcate nu vedem compania de stat capabilă să se plieze pe cererile călătorilor așa cum au făcut cei de la TFC pe Titan Sud - Oltenița. Momentan nu este nevoie de 12 perechi de trenuri pe zi dar 10 perechi optimizate în funcție de fluxul de călători(mai ales navetiști) ar putea duce lejer media de călători la 30.000 pe luna începând de anul viitor.
Sursă foto & text: România Feroviară