Bd. Doina Cornea: Chinurile deschiderii circulatiei liniei de tramvai
În ziua de 26 mai 2021 a fost oprită circulația tramvaielor pe inelul median pentru modernizarea a 1.2 km de linie dublă de tramvai, cu chiu cu vai Swietelsky AG a terminat lucrarea un an mai târziu în 26 mai 2022. De atunci au trecut mai bine de 4 luni și nu s-a mai întâmplat nimic...receptionarea se face foarte greu, blocaje în tot felul proceduri birocratice iar autoritățile locale publice par indiferente la suferințele călătorilor și ineficiența liniei 610 de autobuze.
În orice capitală europeană transportul în comun cu tramvaie este cel mai important mijloc de transport de suprafață dintr-un oraș, în majoritatea cazurilor a fost eficientizat la maximum și nimeni nu își permite să stea o zi degeaba. Un lucru este cert, nu știm când se va recepționa lucrarea și soluționa problema.
După ultimele verificări făcute în traseu, situația celor mai noi 4 tramvaie din parcul STB este stranie și supărătoare în același timp. După cum bine știți, în ultimii 2 ani STB a recepționat de la URAC (Uzina de Reparatii si Ateliere Centrale) 4 tramvaie verzi: 3 modernizate și unul trecut prin RR. Toate tramvaiele circulă zilnic dar 4014, 224 și 091 sunt lovite in urma incidendelor din traficul bucurestean; singurul care a scăpat intact până acum este 4021.
Ne
apropiem de introducerea în circulație a noilor tramvaie Astra Imperio
în linia 41 și ne gândim cu groază cât durează până când îl vedem pe primul
lovit, circulația în capitală în ultimii ani a devenit un haos...
Sursă foto & text: România Feroviară.