Avem două oferte pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Constanța – Mangalia

11.08.2024

După prelungirea inițială a termenului pentru depunerea ofertelor de proiectare și modernizare a liniei de cale ferată Constanța - Mangalia, moment în care am crezut că o să ne lungim până anul viitor cu licitația, CFR Infrastructură a făcut recent anunțul mult așteptat, avem două oferte pentru proiectarea și modernizarea liniei de cale ferată Costanța - Mangalia.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia au depus oferte următorii 2 operatori economici:

- Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA;
- Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.

Personal niciuna dintre asociații nu ne inspiră încredere momentan dar avem răbdare și așteptăm să vedem ce asociație va fii desemnată câștigătoare și pe ce criterii! Indiferent ce asociație va fi aleasă pentru proiectarea și execuția lucrărilor, noi vom fi cu ochii pe ei.

Din păcate pentru ei și din fericire pentru noi, România Feroviară are în medie un drum București - Mangalia la 4-6 săptămâni în extrasezon și 2 săptămâni în sezonul estival și garantat va putem aduce actualizări aproape în același ritm ca pe București Progresul - Giurgiu.

Pe scurt linia de cale ferată va fi dublată și electrificată pe aproape toată distanță mai puțîn Eforie Nord - Eforie Sud unde va rămâne linie simplă electrificată, pe hârtie viteză de circulație a trenurilor de călători va fi de 120km/h, putin probabil dar o lăsăm așa acum . În proiect sunt cuprinse modernizarea gărilor și a peroanelor.

Marele avantaj este că se elimina schimbarea mijlocului de tracțiune care se face acum în Gara Constanța, acolo unde toate trenurile staționează între 20min și 30min pentru a schimba locomotiva electrică cu una diesel-electrică.

Gara Mangalia va deveni ca importantă peste Gara Constanța și credem noi că va beneficia de mult mai multe trenuri directe cu capitala in extrasezon. Noi sperăm după redeschiderea circulației să nu mai avem trenuri limitate în Constanța ci toate trenurile din capitală să circule până la Mangalia pentru că durata unei călătorii că fi de aproximativ 3 ore.

Marele avanntaj pe lângă durata unei călătorii care va ajunge la 2h:45min în cazul trenurilor IC și 3h10min în cazul trenurilor IR care acum scot o medie de 4H00min, este retragerea de pe secție a materialului rulant cu tracțiune diesel.

Chiar dacă unele automotoare inca au un grad de confort relativ decent(ez Astra Transcarpatic), tracțiunea diesel nu mai este de actualitate în 2024. Nu mai rămâne decât să vedem asocierea finală declarată câștigătoare și sperăm că pe la sfârșitul lunii septembrie să înceapă lucrările de reabilitare pentru că nu avem timp de pierdut!

Sursă foto & text: România Feroviară.