Astra Transcarpatic a dus la bun sfarșit un sezon estival oscilant salvat pe final de IR 15594/3 Arad - Timișoara - Craiova - București - Constanța si retur
Astra
Transcarpatic, după cum bine cunoașteți, este OTF de călători din
România care oferă cele mai bune servicii călătorilor transportați.
Pentru prima oară din 2017, "nava amiral" a ATC, IR 15594/3 Arad - Timișoara - Craiova - București - Constanța, trenul de noapte care oferă cele mai bune condiții de călătorie din România, a circulat frecvent cu 6 vagoane în perioada 20 iulie - 20 august. Chiar dacă la capitolul material rulant de tracțiune ATC nu stă chiar strălucit, au reușit cumva să mențină standardul în a 2-a parte a sezonului.
Din
păcate IR 15581/2 nu a strălucit deloc și a fost un exemplu de cum ATC,
intenționat sau nu, nu a vrut să facă bani pe București - Constanța -
Mangalia și retur. Am fost la Mangalia mai mereu în weekend-uri în lunile iulie
și august cu o perioadă prelungită în august de aproape 10 zile și
niciodată nu am văzut 2 automotoare IC 2 legate. Este oarecum trist când
din 3 automotoare IC 2 ai disponibil doar unul pentru București -
Constanța - Mangalia cu mici excepții, doar în 2 zile am văzut 2
automotoare IC2 legate dar nu în zilele când am fost noi pe litoral din
păcate, ar fi fost o imagine inedită de realizat.
Călătorii au fost mai mulți decât au putut să transporte, în 90% din cazuri IR 15581/2 a plecat cu un grad de ocupare de 100% din București/Mangalia cu doar un singur automotor care are doar 102 de locuri pentru o distanță de 268 km. Este clar că Astra Transcarpatic trebuie să schimbe ceva la capitolul management sau mentenanță pentru că părerile călătorilor în sezonul estival 2021 nu sunt tocmai pozitive și de aici se naște întrebarea: Mai este ATC capabilă să se dezvolte în condițiile în care de 2 ani stagnează sau începe să se vadă o ușoară scădere a capacității de adaptare la cerințele de pe piață?
Sursă foto din gara Băneasa și Neptun: România Feroviară