Astra TransCarpatic a început testele/autorizările cu EMU CRRC Sifang
Dragi
prieteni feroviari și nu numai, cu amabilitatea lui Andrei
Marian / Mobilitate.eu aflăm astăzi că operatorul privat de transport
călători Astra TransCarpatic a început de ceva timp autorizarea
mecanicilor pentru EMU CRRC Sifang.
Actuala companie CRRC Sifang Co.Ltd este fosta Sifang Locomotive and Rolling Stock Works, înființată în anul 1900. De la înființarea companiei, aceasta s-a dedicat cercetării, dezvoltării, fabricării și furnizării de produse pentru locomotive și material rulant și a adus contribuții semnificative la progresul tehnologic al industriei chineze de locomotive feroviare și material rulant.
CRRC Sifang Co., Ltd., o filială deținută integral de către China South Locomotive and Rolling Stock Industry (Group) Corporation (abreviat CRRC), este o companie nouă și de înaltă tehnologie acreditată atât la nivel național cât și internațional.
Se conturează În peisajul feroviar din România, fără voia lor ce-i drept, o "rivalitate" mai mult decât interesantă (pentru noi) dar inegală între 2 producători de material rulant!
Spunem inegală pentru că CRRC Sifang are forța și capacitatea de a "mătura pe jos" cu întreaga industrie feroviară din Europa la orice capitol...!
Deja era meci de fotbal, în "meciul" dintre echipa Astra (CRRC) vs. ARF (Alstom) putem spune că scorul la pauză este 3-0 pentru Astra/CRRC, iar golurile au fost marcate fără opoziția apărării echipei ARF/Alstom.
Din păcate Alstom a avut prea multe probleme la prima conectare la Făurei (1-0), și o schemă de colantare mai mult decât "holistică", pentru secolul în care trăim (2-0); un aspect vizual sobru, care aduce a dinți de fierăstrău, atunci când te chinuie talentul să aplici valori și simboluri tradiționale pe un tren. Atât s-a putut...
De celelalte 2-3 rame Alstom Coradia Stream pentru
ARF "secretomania" e ceva de speriat... Nu mai știm absolut nimic de ele....
CRRC Sifang nu a avut astfel de probleme, rama electrică trecând discret și cu succes toate testele statice iar acum circulă fără probleme în testele de autorizare ale AFER și a propriilor mecanici pe căile ferate din România, (Deja scorul e 3-0). Despre schema de colantare/vopsire a celor EMU CRRC nimic de comentat: este la ani lumină față de ce au născocit cei de la Alstom Coradia Stream - ARF. Desi, ca o părere personală: în loc de albastru, ar fi mers verde (parcă verde și galben era schema identitară a ATC-ului...).
Momentan nu știm ce amenajare interioară va avea EMU CRRC, dacă vor fi tip R/RE sau IR, cert este că Astra TransCarpatic mută șah dacă nu chiar șah mat la ceilalți OTF privați care mai tranzitează capitala: Regio Călători și Transferoviar Călători sunt blocați în ale lor DMU iar Softrans suferă la capitolul imagine și mentenanță!
Partea interesantă este faptul că am văzut recent un interviu cu domnul Valer Blidar (propietarul Astra Vagoane Arad) care spunea că numărul de EMU achiziționat de Astra din China va avea 2 cifre, că vor fi 10-20-30 sau mai multe....rămâne să vedem.
Din păcate nu mai găsim link-ul cu informațiile legate de colaborarea Astra-CRRC....
Sursă foto: Andrei Marian/Monilitate.eu
Sursă text: România Feroviară.