Actualizarea 57 linia 102: PORR Construct a finalizat în proporție de 99.98% lucrările în Grădiștea

30.10.2024

Dragi prieteni feroviari și nu numai, PORR Construct a finalizat aproape integral lucrările în Grădiștea, și au mai rămas câteva finisaje + curățenie de făcut, dar ne pregătim pentru faza a 2-a și anume dublare și electrificare! Organizarea de șantier a rămas pentru ca SNTFC CFR Infrastructură a scos la licitație dublarea și electrificarea liniei, iar printre ofertanți, sperăm să fie și cei de la PORR Construct!

Încă tragem speranța că se vor aplica soluții tehnice moderne în viitorul șantier, și că Linia 102 NU va fi închisă din nou! 


Câștigătorul licitației trebuie să lucreze cu metode și echipamente moderne specifice secolului XXI și va lucra alternativ așa cum s-a lucrat pe alte magistrale atunci când s-au reabilitat spre exemplu  M 300 sau M 800...

Mersul Trenurilor rămâne momentan unul cu 7 perechi de trenuri. Tot auzim faptul că din Decembrie, vom mai avea trenuri suplimentare (sunt trase disponibile la ARF pentru încă 12 perechi), dar momentan nu mai mișcă nimic în sensul ăsta. 

Am fi vrut să vină și un operator privat, dar șansele sunt slabe momentan...nu știu de ce îmi puneam speranțe într-un "concurent serios" contra operatorul național (de stat), dar cine știe.....

Am văzut mulți "specialiști" care nu vor să includă încă Linia 102 ca și variantă de tren Metropolitan, cu o ruta care are potențial de călători mai mare decât Titan Sud - Oltenița, acolo unde Transferoviar Călători transportă peste 1.750.000 călători pe an! Acum știți cum e...ei sunt "specialiști" iar noi, nu odată am afirmat faptul că suntem amatori...deh'....

Acei "specialiști" vorbesc deja de închiderea Liniei 102 dar nici licitația nu a fost încă atribuită... inevitabilele contestații nu s-au rezolvat, iar studiul tenhic nu a fost realizat. Dar "specialiștii" știu că linia va fi închisă pentru dublare și electrificare....


Noi presupunem faptul că în 2025 trenurile for circula fără probleme pe 102 (București - Giurgiu).

Din păcate, situația cu materialul rulant al CFR, care este format din Siemens SR 20-D este sub orice critică...

Nu odată am văzut motoare care aveau toate geamurile graffitate (vandalizate cu roz) sau motoare care acumulează întârzieri, care, ce-i drept, sunt  din ce în ce mai puține și din cauza lipsei de organizare din depou!

Majoritatea întârzierilor sunt cauzate acum de la plecarea întârziată în cursă, din cauza lipsei de material rulant de rezervă, nu sunt defecțiuni apărute în linie curentă, toate trenurile încearcă să țină timpii de mers.... dar dacă pleacă întârziat din depou, rezultatul ....se vede pe tabelă. Corect?


Sursă foto & text: România Feroviară